Inglasad balkong

Hej, vi planerar att glasa in vår balkong som är rak och är 4,43 m långt och har fått följande offret.

Vår och höst ( som är det dyraste av tre erbjudanden och känns mest aktuellt för oss då det är både ljud och värme isolerande, vi bor bredvid en bilväg så det låter en del och vi vill använda balkongen mycket) med 30% rabatt går på 115 000. Är det rimligt?

Jag har pengar på lysa kontot men kan det vara klokare att via företaget köra på räntefri avbetalning på 36 månader. Det som tillkommer är upplägningsavgift och fakturaavgifterna. Eller finns det ett bättre sätt att finansiera det?

Kan jag räkna med att få tillbaka pengarna vid en eventuell försäljning av lägenheten? Alltså att värdet på lägenheten ökar.

Tillval som intresserar oss är uvglas och ljuddämpande glas. Är det rimliga saker att ha?

Persienner via företaget går på 8400. Är det rimligt?

Företaget hjälper till med bygglov.

Är det nåt annat jag ska tänka på?

Tack för svar.

Jag skulle inte tro att du kan räkna hem det i vinst på lägenheten i alla fall.

Personligen skulle jag välja öppningsbara glas alla gånger om det är en möjlighet.

Att det är rabatt eller inte tycker jag är irrelevant.

Kommer snart vara i samma sits. Räknar inte med att jag kommer få pengarna tillbaka om jag väljer att glasa in. Väljer jag att glasa in är det för husdjurens skull.

När det kommer till tillvalen beror det nog mycket på hur man tänkt att använda balkongen. Ska man använda det som ett andra rum är det nog inte dumt med ljuddämpande fönster men jag är inte så insatt i det här med inglasning så någon annan med erfarenhet får gärna kommentera vad som anses nödvändigt eller onödigt.