Ingvar Oldsberg gick bort i Februari i år efter en lång tid sjukdom. Han har inte skrivit något testamente och hans särbo får inte ärva ett skit. Varför…var han ovän med särbon?
Istället får hans 3 barn ärva allt och dela på 30 mille vilket blir 9 mille per barn. Jag skulle gärna vara hans ena barn.
Medhåll. Jag har särbo. Jag har också barn. För mig/oss är det naturligt att barnen ärver mig. Min särbo har eget boende, egna släktingar osv. Varför skulle jag automatiskt ärva henne liksom?
Kanske tänker man helt enkelt annorlunda när man träffas mitt i livet och barnens andra förälder inte är en del av ens liv längre jämfört med vanligt kärnfamiljtänk.