Inspirationstråd - FIRE och sen?

Kan hålla med om att det känns lite luddigt - vad ska man göra om/när man går fire? Själv har jag barn i yngre skolåldern så jag kan inte skjuta ut mig och lämna vardagen helt för tex långa resor. Det jag däremot känner mig less på i min nuvarande vardag är kanske 30-40% av arbetsuppgifterna och jag leker med tanken på att i framtiden ta en timanställning där jag slipper möten och slentrianmässig arbetsuppgifter.

För stunden använder jag mina återstående föräldradagar till att korta ner arbetstiden och få mer tid med barnen.

Sen är jag också less på att inte ha chans att ha trädgård i min vardag. Jag har en uteplats som är jättehärlig inte minst på sommaren, men det är mycket mer jag skulle vilja göra. Det är en av anledningarna till att jag precis har köpt ett torp några mil hemifrån. En möjlighet till miljöombyte och kreativitet som jag längtat efter.

Nu är jag inte fire (än), men jag håller med om att målbilden inte är helt klar. Så även om det säkert fördröjer fire så känns det spännande att utforska det här spåret just för att ta reda på om det är en del av en framtida fire också. Får väl utvärdera om några år och se om det kostar mer än det smakar eller om det är pricken över i!

2 gillningar