Jbl du underskattar människor.
Jag får träffar ett tvärsnitt av mänskligheten alla är inte godhjärtade ärliga och rimliga, speciellt inte när det kommer till pengar. sorry!
Orimliga förväntningat förekommer, då brukar jag avråda köp.
Jbl du underskattar människor.
Jag får träffar ett tvärsnitt av mänskligheten alla är inte godhjärtade ärliga och rimliga, speciellt inte när det kommer till pengar. sorry!
Orimliga förväntningat förekommer, då brukar jag avråda köp.
Roligt med folk som tror det är något fel på en bara för att man inte känner för att kallprata med människor som man inte känner, som inte betyder något, inte har något att tillföra ens liv och som man förmodligen inte kommer träffa igen.
Ja, jag jobbar som lokförare.
Är ju tabu och trivas och vara för sig själv. Har själv en syster som tjatar på en och träffa folk. Men jag trivs för mig själv. Bara följa mitt flöde och ingen annans. Likadant med förhållande. Träffar man någon så visst man ger det en chans. Men man jagar inte desperat eller skaffa en thai-fru bara för man är singel.
Jag har eget företag och min sambo är anställd. Hon får ångest så fort det ska vara massa kick-offer, sommarfester och andra påhitt där man paras ihop med massa gamlingar som suttit på samma jobb i 30 år.
Som egenföretagare slipper jag allt sånt och känner igen mig i mycket av det du skriver. Det är bra att vara ”expert” och kunden inte riktigt förstår vad man gör eller om det är krävande eller inte för då kan man alltid säga att man behöver koncentrera sig när de frågar om man är släkt med den, om man såg på nyheterna eller kommenterar att det ska bli varmt väder.
Är ingen nattmänniska,men annars ett bra tips..
Fallenfetaost.
Vad jobbar du med om man fråga?
“Jag undrar hur gammal du är och om du provat ett ensamt jobb någon gång. Jag trivs inte alls med det. Tappar sugen helt. Ibland vill jag ändå bara be alla å dra åt helvete!”
Jag är 49.
När vi flyttade från Stockholm till Skåne var jag mellan jobb, detta är ca 13 år sen.
Man kan säga att jag var lite kräsen vid val av nytt jobb…
Testade jobba hemifrån med lite allt möjligt och trivdes bra med det…
Hmm, jag tänker på några saker.
Vad är det som ligger under detta?
Är du trött på människor eller är det ditt jobb som du inte är nöjd med?
Vad är det som är det jobbiga med människor? Känner du dig missnöjd med något annat i ditt liv som kanske gör att du inte orkar ta in andra människor?
Jag är trött på människor ja.
Visst, yrket har inte blivit bättre med åren tyvärr heller.
Nu är det bara vinsten som räknas ,vilket är inget konstigt, men när det kommer till säkerhet så blir det i mitt tycke en balansgång mellan hur många bilar man kan klämma in på en dag med bibehållen kvalite…
Besikta bilen är enkelt…Den klagar aldrig ,den försöker inte muta, hota mm.
Kan det vara så att du inte är trött på människor utan fel SORTS människor?
Vad är fel sorts människa?
Upplever att männskligheten blir lite dummare för varje år eller så är det nått fel på mig ? Den tanken har slagit mig också.
Felet är kanske jag som inte fattar…![]()
Hur kan en människa vara spännande, utmanande och rolig mot dig? Vad vill du ha av en sådan människa och vad kan du ge den i utbyte?
Dom behöver inte vara spännande utmanande, roliga…Sålänge dom är sig själva och inte spelar nån annan…
Jag ger tillbaks lika mycket som jag får…
Vissa umgås jag med för att vi inte tycker lika tex religion, politik för att nämna några saker, andra delar mitt intresse för bilhobbyn…
Försöker ha variation på människorna omkring mig privat…Inget medvetet val utan det blir bara så…
De som bara ringer när dom behöver hjälp med något är raderade från telefonlistan…
Och också:
Hur är ett jobb spännande, utmanande och roligt för dig?
Det är en bra fråga?
Vet inte vad jag vill syssla med längre…
Jag är en sådan typ som stannar länge på ett företag och blir jäkla bra på det jag gör, ibland kanske för länge…
Det finns säkert ett jobb där ute som passar mig perfekt…
Har varit i bilbranchen i bra många år…
Har även testat lite andra branschen innan dess men allt på nått jäkla sett kommit tillbaks till fordon…
Har vänner som jobbar på tullen…
Man kanske skulle söka…
Ska jag vara heeelt är ärlig så skulle jag tänka mig gå i pension vilket i nuläget är orimligt ekonomiskt ,jag är 49 ,och har en lite låt oss kallade förhoppning att gå i barista-fire vid -55…
Missnöjd med nått annat??
Får fundera och återkomma…
Tack för input.
IT-infrastruktur, installationer av nätverk och dylikt. Har jobbat en del tidigare med utveckling som e-handel men tackar idag bestämt nej till alla typer av uppdrag som involverar massa möten, avstämningar mm.
Framstår absolut inte som asocial och är nog den som pratar mest av alla när det väl är någon tillställning men jag känner inget behov av att gå på sådant.
Synd, jobba natt är ganska ofta mindre socialt än dagtid. Jämför reception hotell nattskift mot dagsskiftet tex.
Har jobbat skift en gång i tiden…
Inget för mig.
Mer av en 7-16 snubbe…
Som städare/lokalvårdare i offentlig sektor tycker jag att yrket är perfekt.
Lite beroende på arbetsplats hur de har valt att göra, vissa jobbar ihop och är man på skola behöver man anpassa sig till deras scheman.
Där jag är går jag mestadels själv och jag planerar själv när på dagen jag vill städa objekten, bara det blir gjort under dagen. Då kan jag också välja själv hur social jag vill vara, en bra dag kanske jag vill vara mer social och väljer att städa X objekt lite senare på dagen, jämfört med att jag gör det klockan 6 innan övriga har börjat för att jag inte vill socialisera mig (eller att jag gör det vid lunch).
Nu vet jag inte vad du har för färdigheter, men jag jobbar hemifrån (aktiebolag) som grafisk designer / konsult. Jag har i snitt 3 möten över Zoom i veckan. Ibland ett par extra när jag måste intervjua folk för nya projekt.
Jag kan bli sliten (mentalt) de dagar jag måste ha 2 möten med folk och det är digitalt bara över zoom, så jag känner igen mig i din beskrivning.
Ibland blir det lite ensamt, men jag försöker komma ut på lunch på stan och ibland käkar jag ihop med en kompis för få lite valt umgänge.
Om du har färdigheter inom data så finns det säkert många jobb som låter dig jobba hemifrån eller åtminstone i någon slags hybridroll.
Annars starta eget inom något du är bra på och jobba utifrån eget schema.
50 pers om dagen är rätt extremt.
Låter som de flesta kontorsjobb tycker jag. Man har några kollegor i samma team man jobbar tillsammans med. Man lär känna dessa så det känns inte så ansträngande.
Grafisk designer låter som en mardröm om man inte har väldigt professionella beställare.
Nu är jag inte det men gjort exempelvis hemsidor och upplevde väldigt snabbt att folk fastnade i detaljer, vet inte hur många gånger jag fått förklara lorum ipsum eller varför man har någon dummy-funktion.
Det är lite som en hantverkare som gipsar väggar och så kommer kunden och skriker att det inte ska vara gråa väggar
Well, som i alla yrken så handlar det om kommunikation och presentation.
Du kan komma undan med Lorem Ipsum, men då måste du ha sålt in din idé och kommunicerat en slags direction med kunden. Och anledningen till med missnöje med Lorem Ipsum är att de inte kan relatera eller veta vad som ska stå där sen.
Men det är lite off track nu.
Vissa jobb även om du jobbar remote eller ensam kommer ju kräva någon slags kommunikation / rapportering till någon annan.
Annars får du typ stå på ett lager och plocka och lägga grejer i hyllor tror jag. (Inget fel i det för övrigt).
En bekant jobbar natt på ett boende. Han ska i princip finnas där ifall det händer något men alla sover så han har det väldigt lugnt.
Tågklarerare (även kallat tågtrafikledare) på en mindre station där man jobbar ensam skulle kunna vara något för dig. Kanonjobb för introverta! Brukar regelbundet ligga ute tjänster på Trafikverkets webbsida.
Fastighetsskötare inom typ kommun eller någon idrottsförening (arbetsuppgifter som att klippa gräs, dra på salt mellan gatustenar). Sopbilsförare - inte lika stillasittande som lastbilschaufför. Ofta just bara en kollega.
Tack för alla tips och ideer…
Har varit på en arbetsintervju och inväntar svar.
mvh Robban