Integration mellan bank och bokföringsprogram

Hej! Jag har ett litet AB (bisyssla) med ganska få transaktioner varje år. Majoriteten av mina bokföringshändelser handlar om pengar för preliminärskatt som skickas från banken till skattekontot och vidare därifrån.
Jag har tidigare använt Bokio, det var smidigt men alldeles för dyrt i förhållande till mitt behov. Den hämtade dock händelser från bankkontot utan problem. Nu gör jag istället ett försök med Fortnox (någon billigare åtminstone) men då säger banken att jag måste köpa en filöverföringsmodul som har både startavgift och månadsavgift för att aktivera integrationen mellan bank och bokföring. Hur är det med integrationen i andra bokföringsprogram? Brukar den fungera som med bokio eller kommer jag behöva bankens filöverföringsmodul även till andra system?

Testa Dooer, de är gratis och har integration med en del banker och skatteverket. Det fungerar faktiskt bra. De har även lön, fakturering och lite annat.

Körde det innan men har gått över till Bokio eftersom jag ville ha mallar vilket de inte hade stöd för i Dooer. Men om det är så pass lite du gör så ska det fungera med existerande mallar i Dooer

Det beror på bankernas prismodell. Olika banker tar olika mycket betalt för att kunna koppla till Fortnox.

De här bankerna kan kopplas automatiskt till Fortnox:

Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, LF, SEB, Swedbank och Sparbankerna, Sparbanken Syd, Ekobanken, Svea, Lunar.

Du får jämföra deras prislistor för att hitta en bank med lågt totalpris när du integrerar mot Fortnox.

1 gillning

Hej! Om du har så lite händelser så tänker jag att det är onödigt med bankkoppling, det går fort att knappa in.