Intjänad pension i nuläget. Ålder 50 år

Förstår. Tänkte mer om du t ex haft 15k avsatt per månad i 20-30 år, eller om du legat på 5k i 10 år och 30k i 20 år.

1 gillning

Jag är 39år, Löneväxlar 5000kr/månad och sätter undan 10,000kr i fonder och aktier per månad, har skrapat ihop detta hittills

1 gillning

34år började arbetslivet rätt sent vid 23 så känns som man ligger lite i lä men rätt nöjd oavsett 88% bättre än referensgruppen för alla avtal.

1 gillning

Som någon tidigare skrev så kan du se exakt hur du ligger till inne på min pension.se. Att läsa här om hur vissa högavlönade individer passar på att skryta anonymt ger knappast en rättvisande bild av vad som är medel eller medianen för sin åldersgrupp eller kön.

1 gillning

Gillar mer och mer att gå in där. Började 2017 att faktiskt titta på mina pensionspengar och var jag låg på stapeln… klättrar sakta men säkert 1% per kvartal ungefär sen dess… kommer vara otroligt nöjd om jag klarar ligga på övre halvan nära jag börjar ta ut min pension. 41 percentilen just nu :smiley: skit… kollade precis och har halkat ner en pinne :wink: 51 så jag har några år kvar på mig

1 gillning

Grattis :slight_smile: Nu är inte första utbetalningen långt borta då.

Nära nu. :slight_smile: Ska justera uttagstiden på ett par av TJP så att jag kommer in strax under brytpunkten för den statliga skatten (52 150). :dollar:

Det går fort i hockey… Såg min kommentar från aug. Nu efter 3 månader utan att arbetat har siffrorna ändrats till 10,6 resp 6,2.

Hoppas det håller i sig. :raised_hands:

Skriver för min bror.
42 år, han jobbar sedan 2008, ca 90K lön just nu, privat tjänsteman, ITP1, ingen löneväxling.

1 gillning

48 år, jobbat lågavlönat sedan 20 års ålder…

2 gillningar