Det är ett bra alternativ men kommer nog hyra ut bostaden medans jag bor hemma tänkte flyta ut vid 25 års åldern
Köp en större bostadsrätt med uthyrningsdel. Då får du fin cashflow som betalar dina löpande kostnader för bostaden. Iaf en del av den. Har en kollega som gjort så. Han behöver inte jobba alls för att få ekonomin att gå ihop.
Jag hade gjort som Alec skrev. Klipp navelsträngen och flytta hemifrån. Om du dessutom tänker använda pengarna snart så är det dumt att lägga in de på börsen.
Sen är det bara att gratta att du vid 20 års ålder redan har 600K att investera. Du kommer få uppleva flera börskrascher så det är nyttiga och lära sig utifrån de.
Jag tänkte köpa 2 lägenheterna för pengarna och hyra ut medans jag bor hemma sen spara mer pengar för köpa en till när jag har 3 så kan ta det en aning lugnt
lägenheter, alltså bostadsrätter eller hur? hur tänkte du göra med andrahandsuthyrnings tillstånd från brf på lång sikt?
Kommer lägga till Länsförsäkringar Fastighet A om det går bra för fastigheterna i portföljen som sagt ingen vet hur det kommer se ut om 10år
Den fastighetsfonden har gått bra i många år. Har själv haft en stor andel i just den. Alltid fått rådet av utomstående “proffs” att sälja av fastigheter för det går snart dåligt…
Naturligtvis går det ner ibland men det gör väl allting. På lång sikt har den fungerat ypperligt.