Tog ut årets utdelning nu 3 milj o funderar på hur jag ska göra m pengarna, jag brukar mest sätta in allt på lysa, men i år kommer jag behöva ha skatten på 600’ tillgänglig då nästa år inte kommer ge ngn utdelning, så det blir väl räntekonto för de 600’.
Sen funderar jag på att bygga en riktig pool till barnen i höst, har 4 småbarn ingen simkunnig ännu, den poolen vi har nu är en sån bestway pool inbyggd i altan, men det är ju jättekallt o taket känns inte 100 tryggt om något barn skulle försöka krypa under. Jag är ensamstående så är livrädd att jag inte ska hinna vara m o se om ngt händer.
Men känner mig osäker på om jag verkligen kommer vilja bo kvar där jag bor då det ena barnet är svårt handikappat o det är svårt m rullstol på landet, o långt t skola o kompisar, samtidigt så älskar jag personligen vårt läge supermycket.
Men om jag bygger pool är det smartast å ta av befintliga pengar eller ska jag ta lån på huset?
Räknar m att poolbygget landar 1-1,5 milj.
Jag skulle kanske kunna låna 1 milj på huset.
Eller ska jag skita i pool ett tag till o se vad som händer 1 år. Se vad jag känner m separation o barn som snart ska välja skola etc.
Sen funderar jag på det där med skistar aktier nu när de äldsta börjat åka lite, är det värt å köpa? Och när ska man köpa isf? Början på sommaren eller?