Det tycker jag.
Gissar du har buffert på sparkonto privat, så krävs normalt inte dubbla. Men kan ändå vara värt att ha ett sparkonto med ränta medan pengarna ligger och skvalpar mellan utdelningar och överföringar till KF. Finns för företag hos SBAB med bra ränta. Själv brukar jag skyffla överskottet till skattekontot, är hygglig ränta där också.
Avanza EM, skippat småbolag (pga avsaknad av bra alternativ), Plus allabolag Sverige.
Kolla gärna min Motsvarande Lysa hos storbankerna tråd.
Jag har gjort ett kraftigare bet mot hemmamarknad. Kombinationen låga avgifter och skatt på utdelning, exponering mot småbolag, planerar att pensionera mig i Sverige, Sverige har överpresterat globalt index i 100 år, svenska börsen och kronan är lågt värderade för tillfället gentemot historiskt genomsnitt var motiven. Rätt eller fel, bara gudarna vet.
Alltid värt att fundera över hur stor risk man faktiskt behöver ta för att uppnå sina mål. Vad är dina mål, och hur mycket pengar tror du behövs? Sett utifrån tycker jag det verkar som du har en bra situation och kanske kan börja växla in en liten del långa räntor redan nu. Bra tabell för att hitta rätt: