Jag kollar på dokumentären om Bianca Ingrosso. Jag undrar någon vet och kan hjälpa mig, går det på något sätt i typ aktier att investera i Verdane som är ägare av hennes sminkbolag Caia?
Jag har försökt hitta men det var svårt, jag är inte så duktig på sånt. Jag vet som som inte ens om det går, därför frågar jag er, tack för hjälpen
Jag ber om ursäkt ifall mitt inlägg och frågorna om de är dumma
De verkar ha en pågående investeringsrunda om man får tro Investor Relations. Jag gissar att den inte är öppen för småsparare men du kan ju alltid mejla och fråga. Annars blir det att jaga vilka fonder det är som har köpt in sig.
Det blir en väldigt liten del av dina pengar som hamnar hos just Caia.
Kontakta Verdanes investerarrelationer, om de har någon sådan funktion. Eventuellt kan du behöva köpa via fond.
Off topic hade jag kanske inte investerat i något familjen Ingrosso / Wahlgren pysslar med. Men det är jag det.
Ett exempel på vad jag inte önskar se, varken som kund el investerare:
"Tack för att du hör av dig och för intresset i att investera i Verdane!
Det finns inga dumma frågor! Det är dock lite komplicerat att investera i Verdane som privatperson då våra fondstrukturer ”låser” investerares pengar på 10-14 år sikt, så det passar generellt inte så bra om man inte är pensionsfond eller har väldigt lång tidshorisont.
Våra minsta belopp är tyvärr också flera miljoner kronor. Vi ser på lösningar för att göra våra fonder tillgängliga för fler, men i nuläget har vi inte någon bra lösning.