Svårt att säga, vad har du för bank och ungefär vilken storlek på kapital har du lagt där?
Tack för mkt fint svar!
Vilken bank är det? Seriöst så kanske jag är intresserad själv.
Är det Private Banking eller Family Office, Du beskriver? Med tanke på att Du även tar med med bjudresor. Då jag erbjudits Private Banking har det alltid (exkl Avanza o Nordnet) varit knutit till en årsavgift på ca 1% av kapitalet om jag inte minns fel. Normal Private Banking startar vid ca 5mkr (ej nordnet o avanza), så avgiften blir minst ca 50kkr/år. Är mycket nyfiken på vilken bank som erbjuder allt detta utan den årliga avgiften. Dit skulle jag genast flytta mitt kapital till, så även jag önskar veta namnet på den banken. Eller är det så att Du kommer flytta ett så stort belopp att Dina fondavgifter/courtage täcker upp den årliga avgiften?
Det DNB pb. Gissar att det är fam office. Då vid miniumgräbseb enbart har tillgång till deras plattform men ej den personliga uppföljningen och rådgivning.
Jag har inte fått med mig att det kostar något, men ni är så många som är skeptiska så jag ska maila dem under veckan.
Gissar på att det är avgifter vid aktiehandeln där de får in sina pengar. Och för visakortet… men nu fick min fru sitt kort gratis.
Har tyckt de varit trevliga och ibte varit särskilt på. I Norge är det pålagt att de ska vara väldigt tydlig med hur de får sina provisionen. Och de måste även redovisa eventuellt jäv i en produkt.
Svarade i bytt inlägg, fattar inte varför den skapar ett nytt inlägg istället för att svara på ditt. Beklagar detta.
Jag har som sagt svårt att se att allt det du beskrivit skulle vara helt utan någon form av kostnad eller avgift.
Sen nämner du nu plötsligt att du verkar vara i Norge? Det kan ju ändra lite förutsättningarna.
Vart någonstans skulle de ta betalt? Jag frågar för jag kanske blir lurad utan att veta om det.
@Hoa4a Har du hört något mer från banken? Följer det här med spänning! ![]()
Lite kreativ spekulation kring betalmodellen
- Tänker att betalningen sker genom att banken får tillräckligt stor ersättning från fondavgifterna på ett relativt stort förvaltade kapitalet alternativt att fonderna ni valt/rekommenderats är inom DNB koncernen och man räknar hem det hos kapitalförvaltningsdelen, men det borde ju ha framgått tydligt av offerten/erbjudandet från banken. ![]()