Vad tycker han om dem då? Annat än att han valt att inkludera alla dessa i sin regering.
Du menar uttalanden som ”grab’em by the pussy” och ”men in dresses”? Du kan nog googla och fylla på om knarkkurirer, genetiska brottslingar m m.
Jag vet inte hur det ser ut i USA men det är inte så det fungerar i Sverige. I Sverige fungerar det som så att när två kandidater har likvärdiga meriter så kan man prioritera en grupp som är minoritet på arbetsplatsen för att man ser att det finns ett värde i att få en bredd av erfarenheter i gruppen. Detta är väldigt okontroversiellt och ett resultat av forskning som tydligt visar att personer tenderar att rekrytera de som de är lika. Så normalt sett gynnas majoritetsgruppen ofta före tex invandrare. Att någon skulle ha förtur pga sexuell läggning har jag aldrig hört talas om, det låter som ett rent påhitt.
Skönt att folk börjar nyktra till i alla fall. Både här och i USA. Ändamålen helgar inte medlen.
Vid breda meriter kommer väldigt många diskrimineras genom positiv särbehandling. Det är inte så oproblematiskt som man kan få det att låta.
Det låter som det du precis beskrev. Positiv särbehandling är lagligt och många gånger uppmuntrat.
Det går att hitta stöd för allt möjligt i forskning. Det är obehagligt när det rullas ut propagandistiskt och ideologiskt så som det gjorts.
Forskning visar t.ex. att motsatsen är bättre för snabba beslut, rutinarbete, värde- och identitetskonflikter.
Vi har haft en hel del strul med att folk tvångsblandas och människor med väldigt konfliktladdade bakgrunder förväntas jobba “effektivare” tillsammans enligt någon esoterisk standard.
Självklart är mångfald en fördel i komplexa, innovativa, långsiktiga projekt som spänner över flera kulturer. Det betyder inte att man enögt kan applicera en enda idé på alla situationer.
Låter bra, i mitt tycke
Nä hörrni, detta spårade snabbt.