IPO wise (tidigare transferwise)

Hej!
Jag vet inte om någon annan här har fått erbjudandet. För det krävs det att man varit wisemedlem ett tag och även genomfört några transaktioner under det sista året.
Om ni valt att haka på.
Och vad ni tycker om att man kan få en “bonus” om man håller i aktierna minst 12 månader? Jag har aldrig hört om något sådant förfarande tidigare. Det går emot iden att sälja på första handelsdag.
Skulle vara kul att höra andras tankar och ideer.
Vad är ett lämpligt belopp att gå in med? (Med tanke på att bonusen avrundas neråt till minsta heltal aktie antar jag att man kan räkna ut ett minimibelopp.)
Mvh E

Det beror på vad erbjudandet är skulle jag säga. …och om det går att få tilldelning till en svensk ISK eller KF. Jag gillar bolaget och har använt tjänsten en hel del. Mina kunder betalar mitt bolags fakturor via Wise men jag är inte själv aktiv längre vilket innebär att jag inte fått ta del av erbjudandet.

Har använt tjänsten för några år sedan, men då kostnaden blev ungefär motsvarade vad “vanliga” banken tog så vetefan om jag skulle våga satsa några pengar i företaget. Det är ju dock inte samma sak som att det måste bli en dålig investering :wink:

Du får väl väga bonusen mot risken att aktierna går sämre efter det initiala introt. Men svårt att avgöra såklart.