Hej
Jag har precis hittat hit till Rikatillsammans. Är så imponerad av all information som skapats på bloggen. Önskar jag hittat sidan tidigare.
Jag håller på att se över lite fonder jag har hos Avanza och jag skulle behöva ert råd.
Jag har två gamla IPS konton som bara ligger och skräpar. Inte mycket pengar ca 30k. Jag har slutat spara i dem sen flera år tillbaka. Tanken är att låta dem ligga tills jag går i pension om ca 25 år.
Vad jag kan läsa mig till på rikatillsammans samt hos småspararguiden är att försöka placera sin pension i Globala Aktiefonder.
Jag har idag Avanza Zero och funderar på att bya till antingen Avanza Global eller Länsförsäkringar Global Indexnära.
Avanza Global har rätt låg avgift. Länsförsäkringar är lite dyrare men inte mycket.
Vad skulle ni råda mig.
MVH Henrik
