Isk-spar till Lysa

Hej! Har under l ängar tid sparat i isk-fonder på Länsförsäkringar med alldeles för dyr avgift. Har också sparat på Lysa och planen är att överföra allt sparande dit. Har stoppat överföringen till lf kontot och bytt till Lysa. Frågan är vad jag gör med befintligt kapital ca 250000kr? Sälja nu och flytta över till Lysa direkt och ta förlusten eller vänta på ev uppgång och sälja senare? Hur hade ni gjort?

Jag hade flyttat det direkt. Varför ska du vara kvar i något som du tycker är sämre?

Är du långsiktigt i ditt sparande så hade jag sålt och gjort flytten direk :+1:

1 gillning

Det du kanske förlorar genom att sälja just kan du ju vinna tillbaka genom att köpa billigt😀

1 gillning

Tack för era svar! Då blir det till att sälja av och köpa nytt😉

1 gillning

Måste du sälja? Kan du inte bara flytta om det redan ligger på ett isk?

Det ligger i dyra fonder hos Länsförsäkringar och jag vill flytta mina pengar och mitt fortsatta sparande till Lysa.

Tacksam för din fråga eftersom jag sitter i exakt samma sits med cirka 350k.
Nybörjare som jag är har jag ändå svårt att fatta varför det är lika bra att sälja nu när börsen är nedförsbacke? Ska jag bara tänka att jag hämtar hem det jag förlorade på plats A när det stiger på plats B? Om jag fortsätter mitt månadssparande i Lf nu så får jag ju fler andelar att sälja sen…
Är nog helt enkelt lite feg och orolig för ett sånt drastiskt kliv - å det får jag förstås betala för via för dyra avgifter…

Du köper ju in dig billigare på lysa samtidigt som du sparar avgift

2 gillningar