Då har man underlag för att ta ut förmögenhetsskatt.
Den tråden hade jag gärna läst, men länken fungerar inte.
Den fungerar för mig.
Jag får “Oops! That page doesn’t exist or is private.”
Tackar, men dessvärre samma resultat.
Noterade att både du och joakim99 är markerade som ”Medlem” med förtroendenivå 2. Medan jag är ”Grundläggande” med förtroendenivå 1. Kanske det som är problemet?
Nej, SKV tänker inte så. SKV villa ha maximalla uppgifter från KF, och detta förslag med skattefria grundnivå på 300 000kr på KF var perfekt läge får att SKV hämta allas kapitalunderlag från KF.
Betyder detta att om man från ett eget AB har pengar i en KF och de går i konkurs så har man inget kvar? Då är det i det perspektivet bättre med ett vanligt AK?
Den lades (gömdes?) under ”heta ämnen”. @moderatorer Kan ni ”låsa upp” den?
Eftersom vi stängde en tråd om ISK-skatt i måndags som spårade ur tänker jag att vi behåller den under heta ämnen.
Om Avanza går i konkurs, nästan hela Sverige kommer påverkas. Därför man minskar risken om har KF i den marknads största aktör.
Ingen trodde att Lehman Brothers skulle gå i konkurs, men i en ISK så äger du aktierna direkt då de är registrerade på VPC. En KF är försäkringsgivaren din motpart och de kan ju gå i konkurs om har haft fuffens för sig och blandat din fordran med bolagets.
Någon exempel från den svenska marknaden skulle göra argumentet starkare.
Gota banken (fd Göta banken) 1992 vet väl senast en större bank gick i putten. Det var efter excesserna på 80talet och mitt i 90tals krisen.
Okej. Det förklarar saken. Tack.