IT konsult distans mot Danmark?

Hej

Jobbar idag som konsult i Sverige och är på ett uppdrag jag stormtrivs med. Jag har en deal där jag får behålla 80% av allt jag drar in vilket jag är sjukt nöjd med och ger mig en lön som vida överstiger vad bolag normalt ger i lön.

MEN smolket i bägaren är nu kronans horribla kurs och allmän inflation. Som någon skrev, vi börjar ju betraktas som det nya Östeuropa av övriga Europa.

Jag skulle vilja kolla mot tex Danmark, men även andra länder om det går att hitta uppdrag till vad jag förstår betydligt högre timpenning. Mest för att sondera möjligheter.

Finns det någon här som jobbar distans på heltid mot Danmark? Vad är normal fakturerad timpenning mot danska företag (dvs spannet). Ligger själv på top 10% av dom som fakturerar högst, givet mer senior roll och 20 år o branchen. Men att danska kronan nu kostar 1.6 SEK gör ju att man blir lite sugen på att sondera.

Har någon någon kontakt till konsult säljare i Danmark? Hur är kulturen kring distansarbete som konsult? Andra förslag på länder man kan jobba mot distans på heltid inom EU eller övriga världen?

2 gillningar