Besvarat och inget mer att dryfta.
Jag driver eget AB som konsult också och har haft ett par uppdrag på gång i Köpenhamn, timpriserna är något högre men också något högre levnadskostnader om du nu skulle bo där.
Om kontentan är att du får ut mer av att vara anställd i Danmark än vad du får över att vara egenkonsult i Sverige så låter det som att du fakturerar alldeles för lite i Sverige.
Varför konsultar du inte mot Danmark istället?
Hur tror du att konsultandet i Sverige påverkas vid några års lågkonjunktur?
Om du bor pendlingsbart och din livssituation accepterar inställda tåg, mer bortatid etc. kanske några år i Danmark är en bra mellanlandning.
Jag kanske missuppfattade? Jag trodde frågan handlade om anställning i Danmark kontra egen i Sverige. Jag tänker att det finns inte en chans i världen att du får ut mer netto av att vara anställd i Danmark kontra egenkonsult i Sverige, det finns det inte för mig iallafall ![]()
Just dom i Köpenhamn var genom Ework ![]()
Tänk på att du skattar i Köpendanmark också. Skulle flytt bli av är ju boendet rejält mycket dyrare också. Det kan man inte ta igen på alkoholkontot. 
Skatten är högre i Danmark, även om du går på gränsgångarreglerna. Sedan behöver du själv pytsa in till tjänstepensionen från lönen om företaget erbjuder tjänstepension. Det kan du iofs begära undantag för (PAL-skat) så det blir skattefritt för dig.
Sedan kommer dina bilresor, bropass och parkering äta många sköna tusenlappar i månaden som du inte får tillbaka i form av avdrag på skatten.
Om någon skulle erbjuda mig ett jobb som gav mig mer netto i månaden än vad jag kan plocka ut just nu räknat på lön till gränsen + max utdelning + resten som inte får plats i utdelningsutrymmet som sparas i bolaget varje år och samtidigt låta mig ha mina 2-3 månader semester per år, vilket är högst osannolikt, så skulle jag nog fundera på det iallafall!
Men såna löner finns inte i Europa för mitt yrke, möjligtvis i Schweiz eller USA.
Kom också ihåg att du måste vara fysiskt på plats i Köpenhamn en kvalificerad andel av din arbetstid. Kommer du under 50% tror jag, kommer du åka på dubbelbeskattning som du får reda upp i efterhand. Det ställde till besvär för pendlare över bron under Covid-19, då alla sorters olika klausuler triggades i avtalet mellan Sverige och Danmark.
Spana in valutakursen SEK/DKK över tid. Det svänger, sa katten. Just nu är det fördel för oss svenskar. Det kan svänga fort.
https://skat.dk/data.aspx?oid=2301797
https://skat.dk/data.aspx?oid=2242213
Den sista länken beskriver reseavdraget. Man får tillbaka cirka 26% av sina utgifter för pendlingen, med ett maxtak på 29600 DKK för 2022. Att ta bilen över bron kostar 48 SEK per dag. Räknat på 20 dagar per månad och 10 månader ger det 10500 inklusive prenumeration per år. Sedan tillkommer allt relaterat till bilen och parkering.
Det är svårt att säga vad du ska göra men som med allt, finns det upp och nedsidor.
Jag arbetar inom IT och har har över åren varit anställd i bland annat Sverige, Norge och Danmark. Den högre lönen i Danmark får man mest nytta av om du bor och spenderar dina pengar i Sverige. För mig var det en uppförsbacke när de kom till att sätta sig in i de olika skattereglerna och processerna jämfört med sverige, det är inte omöjligt men det tog mycket tid och många samtal till både skatteverket och skat i DK.
De andra som kan vara svåröversiktligt efter att ha arbetat utomlands är pensionen. Pensionssystemen är lite olika mellan länder.
De positiva att ha arbetat i olika länder är att jag har skapat både vänner och kontakter som har hjälpt mig nu idag när jag har eget AB och säljer IT-konsulttjänster. Idag har jag kunder från SE,NO,DK tackvare att jag arbetat där.