Svarade 0% för jag räknade inte in inkomstpension och är för ung för att AP7 Såpa ska börja blanda in räntor. Räknar jag in inkomstpensionen ligger jag nog snarare på ca 30%.
Bra tanke!
Lite som det @janbolmeson sa m.h.t. PPM risk kontra inkomstpension men i ett bredare perspektiv inkl. alla pensioner ![]()
Jag och frugan tillsammans landar på 30% aktier ganska exakt.
Allt som inte tydligt är aktier räknar jag som räntor. Inkl. inkomstpension + traddar (som i mitt fal är gamla med bara 15%ish räntor) + omräknat ITP2 fribrev (månadsutbetalning från 65 år livet ut * 12 * 20 år, ungeför rätt)
Detta trots att jag jobbat många år utomlands där det mesta gått in i fondlösning, dvs inkl. sådant som annars hamnar i inkomstpension när man bor i landet.
Lite förvånad faktiskt så detta kräver lite mer eftertanke om pensionsdelen hamnat rätt. Det svåra är att styra om det markant m.h.t. att vi i snitt är 50+are, men klart värt att se över ![]()
![]()
Tack!
Ja, det är vanligt. Försökte mest förstå hur TS tänker.
Beror på hur långt man har till pension