Vi har helt gemensam ekonomi och kör en “ritual” i soffan i slutet av varje månad där vi stoppar in löner och alla kostnader (boende, försäkringar, gemensamt kort för mat osv, sparande etc) i ett Excel-ark. Eftersom det är lite random vilket konto saker dras från (en av oss kanske betalar förskolan, den andra betalar avgift för bostadsrätt), räknar arket ut exakt vad den ena ska swisha den andra för att vi ska ha exakt lika mycket kvar var. Jag har som ett sidoprojekt tagit fram en gratis webbsida som gör exakt det på ett enkelt sätt (och kommer ihåg poster från förra månaden så det är enklare). Vore intressant att höra vad ni tycker (var brutalt ärliga): fairsplitters.com/