Det låter lite krångligt för att vara ärlig. Går det inte att ha gemensamma konton i Sverige? Jag och min fru har gemensamma konton. Lönerna går in på ett gemensamt konto till exempel. Aktiedepåerna tillhör oss båda två. Men vi bor utomlands i ett land som kanske är mer traditionellt vad gäller äktenskapets helgd.
Er “helt gemensamma ekonomi” låter inte helt gemensam i mina öron om ni inte har gemensamma konton.
Edit: kollade din websida men registrerade mig inte, Jag förstår noll där. Du säger “Built for couples with a shared economy — where all income goes into one pot. FairSplitters calculates each partner’s fair share of expenses based on income, so you both end up with the same amount left over. Every month.”. Helt obegripligt trots att jag bott i ett engelsktalande land i snart tjugo år.
Jag fattar verkligen ingenting där. Det låter inte alls som en “shared economy”. Om det är den svenska grejen att man swishar varandra efter att man köpt diskmedel på ICA så tror jag inte det är något som kommer anammas internationellt för att vara ärlig.