Jag söker någon att diskutera aktieköp med

Tja,

Jag tänkte att jag är sugen på att lära känna folk som investerar och tillsammans diskutera aktier som är värda att se över.

Vi kan chatta genom chatten på sidan.

För att tillägga så har jag gjort ca 30% vinst på 2 månader, jag kunde dessutom gjort över 100% på 2 månader om jag hade legat lugnt i båten.

Så med denna tråd önskar jag komma i kontakt med folk som vi kan diskutera och göra bra affärer med.

Skriv om du är intresserad.

Är det ingen intresserad?

Jag gissar att det finns andra forum där du hittar större intresse för att diskutera enskilda aktieköp. Din förra tråd om aktier Vilka aktier rekommenderar ni? känns ganska snarlik denna, så du får nog liknande respons igen gissar jag.

1 gillning

@Konstasteroter

Vad är så konstigt med att jag gjort 30% på 2 månader?

Jag sålde av mig tidigt på SBB Norden annars hade jag gjort över 100%. Om du är intresserad av att diskutera djupgående så kan jag redovisa mina köp för dig i chatten.

Kanske är du intresserad av att diskutera aktieköp?

Om jag inte sålt mina första Bitcoins för tidigt hade jag gjort över 10000%.

Din poäng?

5 gillningar

Hur gick det förresten med tråden om att du skulle köpa Nasdaq etf med 5 ggr hävstång i slutet av januari?

1 gillning

Att spekulera i historiska aktiekurser är ju inte speciellt svårt :wink:

Lite som att lyssna på någon som är spelberoende och bara berättar om alla vinster…

4 gillningar

Gå med i Aktiespararna eller liknande? Jag tror att det finns mer intresse i andra forum än på RT.

3 gillningar

@CarlH

Tja,

Sälja? Jag vill inte sälja något, bara diskutera via PM helt gratis med folk som är lika intresserade som jag.

Jag hoppas att du hittar någon att diskutera med, finns säkert någon här som är intresserad. Att handla med enskilda aktier är dock svårt och på lång sikt lyckas majoriteten inte slå index.

Jag tycker att det är tråkigt att vissa här har svarat så otrevligt. Om ni inte har något relevant att bidra med så kommentera inte. Ni bryter dessutom mot forumreglerna.

6 gillningar

Det här är ett öppet forum.

Redovisa din aktiestrategi för oss här så kan vi diskutera den öppet.

:wink:

4 gillningar

Jag förstår inte den här tråkiga attityden många svarar med. Jag får också tankar av vissa av de saker som TS skrev, men varför svara spydigt och sarkastisk? Det går att få fram exakt samma poänger utan att vara otrevlig (om man nu känner att det är nödvändigt att börja argumentera i över huvud taget).

Kul att du har ett intresse TS. Som många andra har sagt så tror jag att typ Aktiespararna (även Unga aktiesparare om du råkar vara i den åldersgruppen) är ett bättre ställe att leta på.

Visst, det finns folk som är intresserade av enskilda aktier här, men den överväldigande majoriteten verkar ha som strategi att vara väldigt passiva och köpa indexfonder (vilket inte är så konstigt med tanke på att detta är @janbolmeson, som har startat sidan, strategi).

Lycka till att hitta någon/några!

2 gillningar

Med den dåliga attityden och spydiga kommentarer från individer här på forumet så är det inte konstigt att användare inte vill diskutera enskilda aktieköp.

Låter kul att diskutera aktier för lekhinken. Men varför inte ha diskussionen i en öppen tråd?

Ger lite känslan av att du försöker sälja in eller dölja något.

Finns många på forumet som handlar i enskilda aktier, så finns många bra trådar på ämnet.

@Melwa

Jag har hittat någon nu som jag diskuterar aktieköp med via PM så tråden kan låsas.

Jag hade en öppen tråd men ingen var villig att bidra

1 gillning

Tänk bara på att forumets regler även gäller i chattarna.

Hoppas chatten blir bra.

Det var inte menat att vara spydigt, det var mer ett konstaterande om att det inte finns så många trådar om det och intresset brukar vara svalt när de läggs upp.

Det är lite som att någon skulle fråga “Hej, jag är ute efter en konsol jag kan spela RTS på, vilken ska jag köpa?”.

Då skulle man rimligen kunna svara: “överväg att skaffa en PC istället då utbudet av RTS är mycket större och kontrollerna är bättre.”, utan att för den skull vara spydig.

Oroa dig inte - det är en forumräv som nappat. :+1: (inte jag)

1 gillning

Jag ber om ursäkt för mitt tidigare meddelande och min ton - hade en dålig dag.
Jag blev lite triggad när det kändes som TS försökte sälja in något genom DM.
Jag kanske hade fel.

1 gillning