Det är för ljust ute. Blir jobbiga kontraster för ögonen. Ergonomerna vill att utomhusljuset kommer från sidan. Spelar väl egentligen rätt stor roll vad du har utanför fönstret. Blankvita kontorsfasader är rätt störande även från sidan, en mörk tujahäck suger upp hur mycket ljus som helst.
Jodå, den har 2 lägen. Man klickar på själva hjulet så blir det ‘klick’ alt. ‘free wheel’ 
Har nu köp en MX Master 3 for Mac, prismatchar hos Elgiganten så fick den för 999 kr istället för 1290 kr.
Ja, alltså finns inte funktionen mittenklick.
Jodå, finns en liten knapp. 
Vad jag saknar på bilden
2 skärmar, helst 3
Stor musmatta 140cmplus
Matta under bordet, helst lurvig
Stor månadskalender på väggen
Radio (ja det är gött att slippa va beroende av datorn för en ljudkälla)
- det du skrev
!
Jag har denna: Tivoli Audio Model One Bluetooth Det bästa av 2 världar. Varmt o skönt ljud i en miniförpackning.
Jag har en förstärkare med bluetooth så jag kan köra från telefonen om jag vill. Mest använt för podcasts dock.
Och när någon ringer bryts det, nej, jag vill ha radio, gärna DAB.
Återkoppling: Nu har jag äntligen uppgraderat min arbetsplats.
Redovisning av inköp:
Daturmus, MX Master 3 for Mac, 999 kr
Datorskärm, Samsung skärm 32 tum, 3499 kr
Skärmstativ, 879 kr
Tandgentbord, MX Master Plus. 1249 kr
Det saknas högtalare, men det blir säkert 1000 kr extra
Totalt kostnad: 6626 kr
Lite dyrt men nödvändigt för att kunna förbättra min arbetshållning, istället för att krypa på MacBook.
Skulle rekommendera följande.
1: En Apple Touchpad istället för mus
2: En 32 LED skärm (modell bättre)
3: En lampa som sitter på skärmen och lyser neråt (finns på Amazon eller likande)
4: En växt så det inte blir så trist.
5: ett underlägg på skrivbordet
Gammalt inlägg, men oj vilka hemska tips!
Många år sedan jag testade trådlöst tangentbord men då var det störande med en påtaglig latency. Tror de blivit bättre nuförtiden.
F-knappar använder jag hela tiden, och numeriska tangentbordet åtminstone varje dag.
Jag har tagit det åt andra hållet istället: mekaniskt tangentbord utan text på knapparna. Man vet ju oftast ändå vart knapparna sitter. ![]()
![]()
Ser kanon ut. Du kan dekorera väggen och förbättra ljudmiljön med en serie enklare
anslagstavlor eller snygga akustikplattor bakom skärmen. Ger illusionen av professionalism ![]()
Najs!
Är det höj/sänkbart bord?
Om inte kanske det är nästa steg?
Och beroende på vad du arbetar med, kanske lägga till en skärm till i framtiden. Eller nyttja laptopens skärm
En krukväxt, och en tavla vars motiv du gillar kommer boosta trivseln ![]()
Esport-proffs spelar ofta trådlöst idag så latency är inte att tala om!
Vet man med sig att man använder F-knappar och numpad ska man såklart ha det men många vet knappt att det finns tangentbord utan ![]()
En av de första inställningar man ändrar på en laptop som har Fn-knappar istället för F-knappar aktiva (växlar tillbaka till F-knappar by default)… samt inaktivera den förhatliga ”tap to click” för touchpaden förstås. ![]()
Sålde min widescreen den var alldeles förstor. Är det någon som kan tipsa en annan typ av datorskärm?
Köp en mindre då? Eller vad söker du egentligen
Precis jag vill ha en mindre skärm, så skulle vilja ha rekommendationer av mindre skärmar.