Jag behöver hjälp med ett underlag som jag skall använda när jag bokar in möte med olika ekonomiska rådgivare. Har planerat att boka in möte med Swedbank, SEB, Länsförsäkringar, Carnegie, Avanza vill gärna ha förslag på fler. Jag skall placera en större summa pengar efter en företagsförsäljning. Har tänkt att göra jämförelse och vill att alla får samma uppgifter att svara på.
Hej!
Jag skulle rekommendera dig att läsa lite artiklar här på bloggen för att sedan lära dig själv hur du vill spara.
Dom större bankerna kommer du bli rekommenderad fonder med höga avgifter, Avanza har t.ex avanza Auto att spara på om du vill ha hjälp med sparandet.
Sedan finns också Lysa som är en tjänst du själv kan spara på.
Men börja läs lite artiklar som jag länkar här nedan och bilda din egen uppfattning hur du vill placera pengarna.
Tror du blir smartare genom att lägga din tid på detta än att gå till dom andra bankerna.
Hoppas du kommer fram till hur du vill göra!
Om beloppet är stort skulle jag, om jag inte bara ville läsa på själv, vänt mig till en oberoende (på riktigt) rådgivare. T.ex. Henrik Tell som figurerat här på bloggen.
Bankens personal är i första hand försäljare och vill tjäna pengar på dig.