Jobba utanför Sverige

Jag har fru och två barn som är 10 respektive 13 år. Vi trivs jättebra i Dubai! Finns otroligt mycket att se och upptäcka, fina stränder mm. Det vi lider mest av är värmen under sommarmånaderna men resten av året är det härligt. Dubai är dyrt att leva i men som alltid beror det på vilken standard man kan tänka sig. Hyrorna har gått upp otroligt mycket på kort tid och det är helt klart hyresvärdens marknad här. Skolor är också dyrt men även här finns det olika alternativ. Gällande din fråga hur det är som kvinna så är det inga problem alls. 80-90% av de som bor i Dubai är expats och lägg därtill alla turister som kommer hit. Går man in i gamla Dubai, myndighets byggnader mm ska man givetvis visa respekt och bära täckande kläder men det behövs absolut inte annars i köpcentrum osv. Skulle också tro att Dubai är en av de säkraste städerna i världen. Vi gör mycket utflykter utanför Dubai ut i öknen, bergen mm och det är alltid trevligt bemötande från människor. Gillar man att fiska så är det fantastiskt här och jag gör många fisketurer där jag får groupers, barracuda, kofer mm.

1 gillning