John Skogman från Börspodden som gäst?

Det är börspodden jag tvättar öronen med på onsdagar efter att jag lyssnat på RT på tisdagar :stuck_out_tongue:

Nu representerar han ju inte något fondbolag med aktiv förvaltning. Men du kommer inte närmre aktiv förvaltning än en luttrad daytrader. Det är förstås inget avsnitt för att inspirera nya sparare, men jag tror som flera andra uttryckt att han vore en bra motpol till RT-filosofin. Det vore underhållande, men frågan är vad det skulle ge RT-communityt, mer än att få lite andra perspektiv.

Jag har lyssnat på BP sedan avsnitt ett och de har varit en inspiration under hela min resa. Även fast jag är mer fundamental och långsiktig i mitt aktieägande.

2 gillningar

Samma här, lyssnar på Börspodden som ren underhållning, är inte alls intresserad av deras företagsanalyser eller akietips, men jag gillar deras slängiga stil, spaningar och spetsiga åsikter om vad de ser vanliga svenskar och svenska företagsledare gör och inte gör med sina pengar.

Exakt, kan vara väldigt nyttigt om en bubbla får träffa en annan bubbla. Avsnittet kan börja med att mötas i stödet för småsparare, för att sen gå vidare till mer kontroversiella åsikter, t.ex. om rikedom och vad målet med pengar är.

Jag tror inte en diskussion om aktiv mot passiv förvaltning skulle leda någonvart, killarna på Börspodden går på erfarenhet och känsla, RikaTillsammans utgår ifrån forskning. Ingen av sidorna skulle acceptera den andra sidans bas för sina argument.

3 gillningar

Jag tror det bästa vore om han inte känner till RT, om vi vill att han ska vara med utan att ta en mille för att medverka.

2 gillningar

Kanske nu när Skogman är av med #Börspodden och kör “själv” istället som “Börsens Finest podd”, kanske nu är han redo att snacka med @janbolmeson (eller vice versa)
I den nya #podden var tom självaste Nicklas Andersson såg jag @realjohnskogman på Instagram: "Nytt avsnitt! ”I’m in the podd” - Efter många års bråkande så röker @investeraren och John äntligen fredspipa. Det resulterar i poddens längsta avsnitt någonsin där Nicklas berättar om några av sina innehav från sin evighetsportfölj. Dessutom pitchar Jack sitt första case och John funderar på var världen är på väg. Lyssna!"

Vid närmare eftertanke kanske bättre om hans bisittare Jack (mer känd som Jack Zero) gästade RT. Då kan @janbolmeson locka yngre lyssnare, studenter (inkl Handels) mm och förnya RT.

Den här yngre generationen har bättre koll på tendenser och trender än vi gamla boomers här på RT.

Tar inte emot några tips från Skogman men han är ganska underhållande. En sån person om man druckit en öl med honom hade man inom 2 minuter velat ge han en bitch-slap och sen en kram. Och kanske en till bitch-slap :joy: (velat, inte gjort, våld är för fegisar)

1 gillning

Har också tänkt tanken att det skulle vara väldigt roligt om John kom till rikatillsammanspodden då de har ganska olika åsikter. Hade blivit ett skojigt avsnitt tror jag!

5 gillningar

Jag hade gärna sett honom med också. Jag tycker det är mer intressant att bjuda in gäster med olika åsikter, eftersom det skapar mer intressanta diskussioner. Tycker det blir tråkigt om gästen har samma åsikt.

3 gillningar