John Skogman från Börspodden som gäst?

Har RT, rika tillsammans podden, haft John Skogman från Börspodden som gäst? Om inte, vilket verkar fallet, det vore kul om han bjöds in!
Lyssnade på honom hos Ett rikare liv | Podspace himla kul.
Även Helene Rothstein skulle ni kunna ta in @janbolmeson

8 gillningar

Har en känsla av att han skulle tacka nej

1 gillning

Om han får pitcha sin daytrading kontra Jans indexfonder osv. Jag ser potentialen i denna poddidé

1 gillning

Jag som inte känner till honom (:see_no_evil:) vad är tanken med anslaget tänker ni? :slight_smile:

Ja han är faktiskt rolig, men inte alltid så trevlig. Han gillar att slänga folk under bussen.

Men han kan säkert ha mycket intressant att berätta om man får fram hans seriösare sida! Tack för intervjutipset.

//snöflingan :blush:

1 gillning

Tycker han är den mest underhållande inom svensk finanspodd, dock är hans material mest fokuserat på bolagsbevakning samt allmänt gnällande på svensken.

Dock tror jag det har varit intressant att höra hans reflektioner på hur han byggde sin förmögenhet samt vad ett rikt liv är för honom.

3 gillningar

John Skogman är en smula galen (som barn gick han och slog sönder knäckebrödspaketen i mataffären, enligt honom själv i ett poddavsnitt!) men samtidigt insiktsfull och underhållande. Han skulle kunna såga indexstrategin jäms med fotknölarna, men samtidigt hålla med om att det i grunden är en väldigt bra strategi. Han skulle säkert locka en del lyssnare som normalt inte följer Rikatillsammans.

3 gillningar

Detta låter inte som något som överensstämmer med RT’s värderingar.

4 gillningar

Jag undviker aktivt John Skogman pga sånt beteende. Stundtals väldigt otrevlig lyssning i poddar jag hört.

2 gillningar

Nu känner jag inte till honom, men rent allmänt kan jag tycka att om man är otrevlig och inte kan bete sig respektfullt, så behöver man inte bjudas in för att tala (tycker jag). Det är ju därför jag gillar att lyssna på Jan och Caroline (och det jag minns av inbjudna gäster) - för det känns reko, trevligt, roligt och mysigt. En feel good-lyssning helt enkelt, så tycker jag det ska fortsätta :popcorn::candle::people_hugging:

2 gillningar

I RT’s regler står det tydligt att man inte bör vara en Rövhatt. Skogman är därmed diskvalificerad.

4 gillningar

Har svårt at tro att han skulle tacka nej till någon typ av uppmärksamhet.

1 gillning

Att ha med John och Johan i ett avsnitt skulle kunna vara intressant.

Jag har följt honom länge i börspodden och upplever inte honom som otrevlig, däremot väldigt rak, vilket kan kännas ovant för vissa.

Att han slänger folk under bussen är inte värre än att det är VD:ar som får kritik?

2 gillningar

Inte varje dag man får citera Tyra Banks. Men plötsligt händer det! :rocket:

A lot of people think that the opposite of fake is rudeness. And just as ugly as fake is, so is saying whatever is on your mind because it’s the truth.

Jag har lyssnat lite på honom. Jag upplever honom som väldigt arg och har svårt att se vad avsnittet ens skulle handla om. Då hade jag hellre sett Jan göra en serie med representanter från våra Riksdagspartier.

1 gillning

Det är lite av charmen med honom.

Jag tror inte han är intresserad av att vara med i ett RT-avsnitt.
Men jag delar din uppfattning att det är väldigt oklart vad ett eventuellt avsnitt skulle bidra med.

Avsnitt med representanter från samtliga riksdagspartier hade självklart varit mer givande och i linje med RT profil.

1 gillning

Håller inte riktigt med. Jag gillar rak kommunikation och syrliga kommentarer, men då behöver personen ha glimten i ögat och en viss charm. Utan det blir det bara otrevligt och arrogant. Min personliga åsikt är att Skogman saknar den charmen.

Du har rätt i vad du skriver att han kanske saknar den finessen i sina uttalanden.

Jag upplever det annars som genuint och att han kanske är kort i sina uttalanden om han skulle få frågor som inte är relevanta för samtalet ex om han ska gå in på exakt summor som han har i eventuella bet.

Jag föreslår att bjuda in Gabriel Mellqvist från EFN och prata om ekonomi i världen och trender. Han är en balanserad person och underhållande att lyssna på.

3 gillningar

Men jag ser framför mig en annorlunda podd om daytrading versus indexfonder. Hans syn på livet och pengar. Lite förnyande möte/podd helt enkelt.

Jag tror det skulle bli mycket intressant. Lyssnar alltid på börspodden fast jag saknar intresse av enskilda aktier. Han är riktigt rolig. Alltid på småspararens sida. Men tror nog inte han är någon fan av globala indexfonder. Vore kul att höra vad han tycker är galet med rikatillsammans. :slight_smile:

1 gillning