Vi får alltid en jullåda med korv, ost, godis, kaffe, lax, chocklad mm hemkört. Alltid trevligt. Ges nån peng till välgörenhet också. Samt julbord. Nån extra peng är inte lönt då vi alla tjänar över brytgränsen.
Jag tycker att arbetsgivare som gör så är jävligt snåla. Varför inte ge de anställda en julklapp och så kan VDn skänka sin decemberlön till välgörenhet? =)
Vi får julbord i år. Totalt värdelöst egentligen då vissa av våra verksamheter är igång dygnet runt = alla kan inte närvara vid julbordet för att dom måste arbeta. Inte så rättvist och kul.
Vill inte ha en julklapp från min arbetsgivare, hade hellre fått pengar.
Fick nått i Benify som man måste registrera sig för, få en kod som man sen tydligen måste ladda ner en app för att lösa in (har inte gjort det än o vet inte om jag bryr mig). . .det va bättre förr
Jag tycker det är kasst att arbetsgivaren skänker bort julklappspengarna.
Dom tar min present och får kredd för det.
Då vill jag hellre ha pengarna och välja var dom skall gå.
Ja det är ju en poäng faktiskt. Jag har själv tänkt att jaja det hade ändå bara varit 300kr per anställd de skänker så inga jättesummor.
Tillägg: Frågade min sambo, hon fick en kaffekopp med företagets logga på alltså merch.
Det var ett ny lägsta nivå. Ful kopp såklart så hon har inte tagit hem den.
Först ett julbord med allt som önskas i dryckesväg för de som önskar sådant. Sedan en efterföljande krogrunda där det ingår så mycket dryck som du kan hantera (om du vill).
Julklapp i form av ett presentkort som funkar på ett gäng populära restauranger i staden.
Tycker också att det är snålt att ge bort anställdas julklappar till välgörenhet, då det dessutom är avdragsgillt för arbetsgivaren och är en del av marknadsföringen.
Har inget emot att ”min” julklappspeng går till bättre behövande, då jag har nog med bös hemma , men det idealiska vore:
-Varje anställd fick välja om de ville skänka sin julklapp
-Välja bland säg tre alternativa välgörenhetsorganisationer
-Vad man väljer är anonymt
Jag är rätt säker på att de flesta skulle skänka bort sin julklapp.