Jullek: Finn ett fel / något som inte är som det verkar... 🤣

Va?! Jag trodde utseende var allt! :crazy_face:

2 gillningar

Fast de gamla fick en upplyst fläck i skärmen när man satt i solen för att den lyste genom hålet där :sweat_smile:

Uppdatering från dagens inspelning… Finn något nytt? :rofl::grin:

Blommor :tulip::bouquet:
Tjusigt :blush:

1 gillning

Haha, ja, de är nya. :bouquet: Dock inte det som jag tänkte på.

1 gillning

En äkta fruktdator på plats?!

3 gillningar

Välkommen till klubben!

1 gillning

Får skylla på @carolinebolmeson. Har använt den (M2 Air) lite i smyg och måste säga att jag är sjukt imponerad. En helt annan känsla. Måste tyvärr erkänna att jag överväger en liknande senare i år eller nästa.

2 gillningar

Hur kallt har ni det i källaren?
Baserat på din klädsel borde det vara runt 10-12 grader där :sweat_smile:

1 gillning

Haha, där är nog 18 grader, men jag är lite frusen av mig och älskar min Haglöfs tröja.

2 gillningar

Eller var det lite Julvikt som skulle döljas? :grin::speak_no_evil:

1 gillning

Hur menar du? Och är inte många windows program du är van vid (Excell, PowerPoint) inte tillgängligt på Macbook? Kan vara lite tjurig att ställa om om man har många mallar och avancerade macros.

1 gillning

Hahaha - satt långt inne att erkänna eller? :wink:

Jag blir dock nyfiken på vad ‘den helt andra känslan’ är? Kan du beskriva den?

Hela Officepaketet finns på Mac. Sedan hundra år.
Det som inte funkade för länge sen (typ 10-15 år sedan) var MS Project, och det vet jag inte om det löst sig, ärligt talat, men de vanliga programmen funkar finfint.

2 gillningar

Det är väl som Visio att man bara kan använda web versionen som är ett big nono för mig.

1 gillning

Sen vill jag också flika in en fråga om varför man skall använda sig av Office-paketet (Microsoft 365 numer) när produktionsprogrammen från Apple är bättre? Framförallt Numbers slår Excel enormt mycket.

1 gillning

Vad menar du är som Visio?
Word o Excel etc finns som Mac-versioner, och back in the days när jag behövde MS Project kunde jag lösa det genom att skapa en partition på hårddisken som var en ‘pc’ liksom, det funkade det med, om än krångligt.

För egen del handlar det mest om att jag arbetar med så många kund-dokument som alla är skapade i Office-paketet, så… inte mycket val där.

2 gillningar

Jag förstår och är också tyvärr i samma situation. Kämpar hårt mot inflationen i antal Excel-dokument som skall vara i cirkulation…

@janbolmeson du får leka lite med Numbers. Det gav mig en enorm “Wow!”-känsla när jag började lära mig det ordentligt och hade flera tabeller i samma blad/sheet. 99% av allt som fungerar i Excel fungerar i Numbers. :+1:

2 gillningar

För Visio så kan man bara kan använda webbgränssnittet med sämre funktionalitet på en Mac. Gissar de gjort samma lösning för MSprojekt…

1 gillning

Responsen, laddningstider och att det ger sig vara mer logiskt uppbyggt. Typ hela kvalitetskänslan. :roll_eyes:

2 gillningar

Datasnubbe här. Sjukt trött på officepaketet. Undviker Windows när jag kan och vidrör inte Appleprodukter med tillhörande OS om jag inte måste.

Livet blir så otroligt mycket enklare när ma blivit bekväm med Linux. Tröskeln må vara hög. Men jösses vad enkelt det är sen.

3 gillningar