Jag sitter här och spekulerar över vilken balansering mellan fonder jag ska ha. Sitter just nu med 90% LF global och 10% spiltan. Jag överväger dock att öka spiltan till 20% för mer homebias (80% LF, 20% spiltan) eller alternativt lägga till 10% avanza emerging markets så det istället blir 80% LFG, 10% spiltan och 10% emerging.
Har nyss gjort flytt från Lysa då jag föredrar att välja mina egna fonder samt lägre avgift.
Jag är som @Fraxinus tveksam till em. Så om du sedan kör 90/10 eller 80/20 kvittar ganska mycket i min bok. Jag har slagsida Sverige i min portfölj, men ca 10% spiltan av totalen ändå.