K22. Besviken över barnsparande på bankkonto i 10 år, vad gör jag nu? Bara 3 år kvar... 😢

[liten rant] Nu kommer jag bli lite existentiell. Men ju äldre jag blir desto mer upplever jag att samhället och jag själv har förändrats och att det inte ger särskilt bra vägledning att snegla bakåt och stanna kvar i gamla beslut.

Just när det gäller föräldraskap är det särskilt viktigt att hänga med och blicka framåt. När de är riktigt små kan det funka att läsa samma böcker för dem som ens föräldrar gjorde men man kan inte i längden hålla på att envisas med att tro att samma böcker, lekar, filmer, dejtingmönster, mm gäller fortfarande. Och det gäller i högsta grad också ekonomin för unga, inte minst ser bostadsmarknaden annorlunda ut idag på många ställen och många föräldrar måste hjälpa till på ett eller annat sätt.

Så jag skulle säga att det generellt sett är en dålig vägvisare att köra vidare på att eftersom det funkade för en själv för ett gäng decennier så är det en vettig väg att gå idag. Jag säger inte att det är omöjligt, men att det funkade förr är helt enkelt inget bra argument.[/slut på rant]

I sakfrågan för frågeställaren är det nog mest bara att lösa situationen så gott det går.