Jag hade aldrig pluggat klart/hade inte tid över när jag pluggade men ägnade mig ändå åt
- Studentföreningar, som många redan nämnt. Åt enorma mängder tid, men var extremt kul. Jag är inte så intresserad av “nätverk”, det låter så kallt och kalkylerande. Men träffade en massa folk som jag gillade och hade trevligt med där och då, vissa (ganska få) höll jag kontakten med sen också.
- Pluggade extra vid sidan av, endast baserat på intresse. Ett språk jag gillar, kvällstid, på annat universitet. Skönt att få använda andra delar av hjärnan och träffa folk som eeeh inte var från teknisk högskola
- Jobbade, med ett sånt där vanligt extrajobb som du pratar om - gymreceptionist. Också en perfekt strösyssla för att få prata lite med människor, göra lite konkret nytta (skrubba ett löpband istället för att lösa en integral), känna sig uppskattad. Fick nyttig erfarenhet av servicebranchen och träffade massor av intressanta människor i alla åldrar
- Tränade, periodvis intensivt
Men om du mest letar företagsidéer så finns det en tråd med gratis idéer: Idéer bortskänkes | Har du en idé man kan tjäna pengar på som du inte kommer göra något med?