Håller verkligen med!! Bodde under en period på Irland och där var de så mycket bättre på att väva in opretentiösa sociala situationer som kom sig naturligt.
Jag är själv tveksam till om jag kommer att få några barnbarn medan jag är i livet. Det är inte uteslutet på något sätt men det förutsätter i princip att mina barn bildar familj före 30. Sedan kan jag förstås bli ”övergammal” som en utväg men det känns lite svårt att räkna med.
Ett alternativ är också att börja umgås mer med invandrare. Jag menar nu inte nödvändigtvis stereotypa invandrare som kommer från länder långt borta och har medeltida värderingar utan egentligen vem som helst, kanske någon från USA eller något EU-land som inte är så konstigt.
Det är ofta lättare att bli vän med invandrare än med svenskar. De har inte samma ingrodda sociala mönster där man helst ska ha gått i samma förskola för att det ska anses bra nog.
Jag hyrde rum på ett asylboende över 1 sommar ( säsongsjobb i staden ). Är man uttråkad så är detta medicinen! Många spännande möten, diskussioner, händelser. Bara positivt och uppfriskande.