Du tänker helt fel. Du i själva verket sparat otroligt mycket:+1: känn dig stolt:star:![]()
![]()
Ojdå var visst fyra år sen. Kul att du ändrat ditt synsätt i frågan. Tiden är ibland bra på sånt
Du tänker helt fel. Du i själva verket sparat otroligt mycket:+1: känn dig stolt:star:![]()
![]()
Ojdå var visst fyra år sen. Kul att du ändrat ditt synsätt i frågan. Tiden är ibland bra på sånt
Jag tycker att du ändå ska värdera och ta hänsyn till att han inte lägger värde i jämförelsen. Det absolut jobbigaste för dig vore ju ifall han kände sig överlägsen och överordnad pga sparkontot. Det låter ju som att han verkligen inte känner så alls. Då är ju kapitalet bara en bonus.
Det i min åsikt rimligaste att göra är nog att fortsätta med ditt sparande, investera och vara stolt över det du gör för dig själv. Skilj hans sparande från ditt eget på en emotionell nivå. Jämförelsen hjälper dig inte och är irrelevant. Bezos varvar väl både min och din livstids sparande tillsammans på en dag. Också irrelevant.
Du har försprång för din ålder. Vanorna du kultiverar är viktigare än beloppen. Kör på och låt inte hans ekonomiska nonchalans förstöra för dig!
Hah, såg det också nu! Grymt att det gått så bra! Go ts!
Vilken perfekt sits att ha en partner med 4 miljoner på kontot, lär ju inte bli problem att få bostadslån osv.. Du drar ju nytta av din partners ekonomi indirekt ändå så win win situation.
Nu ta hans telefon och utan han märker säg 100 gånger dagligen “indexfond, indexfond, indexfond” till luren.. snart har algoritmen hjärntvätta han. Good luck!
Jag har levt lite som honom. Har inte varit välavlönad direkt utan har istället vänt på kronorna och snålat samt sparat. Efter en lyckat bostadsförsäljning har jag en summa motsvarande hans.
Jag trivs bra själv med det, men samtidigt har jag en känslan av att jag ibland missar saker och kan upplevas som snål i andras ögon.
Jag tycker du på ett sätt är överlägsen honom iom att du lyckats spara ihop den summan och ligger exponerad mot börsen. Hitta på saker som passar er båda så att ingen av er kommer i kläm. Ni båda har ju ett bättre beteende än dom som konstant lever upp sina tillgångar (iaf enligt mina mått) ![]()
TS kommmer om 4 år igen och svarar oss ![]()
![]()
![]()
Bättre sent än aldrig. ![]()
Jag är nu i exakt TSs situation för 4 års sen.
Jag är dock glad att mannen har det bra. Jag lever sparsamt som jag brukar och vi skrattar ibland hur sparsam/snål jag är. Min investering växer bra i % och långsamt i kr :).
Älskar fyra års uppföljningen haha och gläds att höra att du fortsatt är lycklig och tillsammans med sambon. Och du har ju verkligen gjort en resa som inte många har lyckats med, nu likväl miljonär sedan inläggets skapade.
Men det viktigaste är väl att ni har ett bra liv tillsammans, och att ångesten minskat sedan ursprungsinlägget?
Ursäkta att det inte kommer en ryggdunk från mitt håll, men låter som att du ska fokusera på ett VI snarare än att jämföra dig med din partner. Att fortsätta ”tävla” etc låter extremt toxic. Hoppas att du kan va glad för hans skull.
Det här är bland det mest insiktsfulla som någonsin har skrivits på det här forumet.
Läs och lär gott folk!
Ps, bra jobbat Ts!