Hej och tack för en trevlig blogg!
Jag står i valet att lägga in mer pengar hos en kapitalförvaltare som tar 1% i årlig avgift av kapital. Dem gör inget speciellt mer än att investerar i en globalfond, en småbolag och resten i svenska storbolag. Visst dem ändrar innehav emellanåt.
Bygga en egen fondportfölj utefter rika tillsammans principer.
Lysa, då man får ombalanseringen ”på köpet” och det blir väldigt passivt. Men hur pålitligt är det egentligen?
Jag har kommit till en punkt då jag känner mig nöjd med en lägre men stabil avkastning över tid samt att jag vill sova gott.
Jag känner frustration då Jag inte vet hur jag ska lägga upp det, då kapitalet är rätt stort. Så vad är bäst alternativ är frågan…
Jag känner dock ständigt att använda sig av en kapitalförvaltare känns onödigt dyrt och riskfyllt.
Jag blir förvirrad när jag lyssnar på tex avanza podd som verkligen förespråkar ren aktieportfölj med utdelningar, läser den här bloggen samt pratar med bank och kapitalförvaltarna.
Hade varit skönt att en gång för alla ta tag i detta och få struktur på investeringarna.
Tankar och tips hur jag bör tänka är välkommet. Mitt mål är att enkelt kunna månadsspara framöver också.
Det bör tilläggas att jag har en buffert så dessa pengar ska investeras.
Önskar er en fin kväll,