Jag tycker det är synd att ni valt att lansera en ny tjänst istället för att arbeta med att förbättra de befintliga tjänster ni har i dagsläget. Kunde inte detta varit en vidareutveckling av BetterWealth eller Frejvid? Jag förstår inte vad ni vinner på att lansera en ny tjänst för varje funktion ni tar fram.
Bara för mobil, ja då gick den bort 
Kiwi och Frejvid finns både på mobil och webbsida om du vill använda dator.
nejdå
gå till www.kiwitrader.com
Skulle nog våga påstå att även om den är byggd för mobil, så är den fortfarande snyggare och lättare att använda på web…
Hmm då ska jag titta till den, börjar bli bra less på avanza ![]()
Är lite nyfiken på Kiwitrader och har startat ett konto för att kunna utvärdera tjänsten.
Det är främst en bra allvädersportfölj som är intressant för mig att sätta ihop hos Kiwi.
Finns ju en färdig som ser väldigt intressant ut (Nicholas Ahonen portföljen).
Blir dock inte klok på portföljförvaltningsavgifterna hos Kiwi.
Ovan nämnda portfölj har en avgift på 0,35%.
Det pratas om bonus om någon följer ens portfölj.
Hur funkar det?
Betalar man en extra avgift om 0,35% på sitt köp om man köper via kopiera portfölj knappen som helt eller delvis tillfaller portföljskaparen?
Kopierar man en portfölj räknas man då som följare och ska betala en löpande avgift?
Skapar man en egen portfölj tillkommer inga extra löpande avgifter utöver ev fondavgifter?
Den funktionen finns redan. Om du t.ex går in på din portfölj, går till innehav, så finns en liten meny (tre prickar) som du trycker på för att få upp en lista över vad som ska visas. Du kan t.ex visa avkastning över olika perioder, målfördelning, aktuell fördelning eller annat.
Vill du kolla fördelning i en färdig portfölj från butiken så går du in på den portföljen så får du fram samma meny när du är på innehaven med alternativ när du trycker på de tre prickarna. Välj alternativet som heter “andelar”.
Tack för svaret @MattiasA90
Kunde inte svara bättre själv =)
Hej
Ursäkta ett sent svar.
1 När du kopierar en portfölj till ditt konto så kan du om du vill aktivera “Auto Balance” vilket innebär att när det sker en förändring i portföljen du kopierat så sker samma förändring i din portfölj, i realtid till samma kurs. Det samma gäller om portföljen byter någon fond eller ändrar fördelning.
2 Avgiften på 0,35% tas ut på årsbasis för att administrera det som nämns ovan.
3 Om du vill kan du så klart skapa en kopia av portföljen manuellt. då tillkommer så klart ingen vgift, men då kommer din portfölj inte uppdateras när det sker en förändring, utan du får göra det manuellt, vilket så klart även det går bra.
4 Den som delar sin portfölj får en bonus för varje ny krona som följer portföljen. Bonusen kan sedan betalas ut till portföljen. Bonusen är motsvarande ca 0,3%.
Mvh
David
Hej @David_BW - tänkte fråga ifall det finns någon chans att ni på KiwiTrader samt Frejvid kan ta in en ETF som denna: Vanguard Mutual Fund Profile | Vanguard eller är det uteslutet på grund av EU regler? Saknar för övrigt denna också: JPM Global Equity Multi-Factor UCITS ETF - USD (acc) | J.P. Morgan Asset Management
Vi har en pågående lista med ETF fonder som vi lägger på lite då och då.
Jag lägger till dessa så kommer de med =)
hej David. Tack för svaret. Ser fram emot att de läggs till.
Ligger Vanguard Total World Stock ETF på den listan?
Japp, Vi har väldigt lite Vanguard i dag, så där är många på listan från just Vanguard
Finns det någon tidsplan på när fler Vanguardfonder släpps? ![]()
Kommer det finnas möjlighet att ha aouto-invest i sina portföljer där pengarna dras ifrån kontantkontot hos er? Just nu verkar man bara kunna ha auto-invest från andra bankkonton ![]()
T.ex jag vill ha en återkommande insättning till mitt kontantkonto varje månad från mitt bankkonto. Från kontantkontot sedan vill man ha auto-invest i sina portföljer?
Va!, det trodde jag faktiskt gick…
Undrar när den funktionen försvann =)
Jag får be om att återkomma här.
Kanske är jag som inte fattar hur man gör i så fall ![]()
Har använt Kiwi i ett par veckor och är såld på konceptet. Har tänkt tanken tidigare ibland om lågkostnads-fraktioner och tror absolut det är framtiden.
Är det någon särskild anledning som gör att maxgränsen i varje konto är 30 värdepapper? Jag har kanske 40-50 svenska favoritaktier men kan inte bygga en egen “Sverigefond” av dessa p.g.a. begränsningen. Den naturliga maxgränsen för denna plattform kanske borde ligga på 100, eftersom andelarna baseras på hela procent.
Får man drömma fritt hade ju ett rejält utbud även av utländska aktier varit fantastiskt, men jag kan tänka mig att det kanske är ohållbart att erbjuda andelar i aktier som aldrig kommer ha mer än nån enstaka ägare.
Hur ser ni på framtiden, kommer Kiwitrader/Betterwealth finnas om 30-40år?