Jag, precis som många andra på det här forumet, behöver lite kloka råd och tankar från någon som kan se min situation från håll.
Fram tills jag fyllde 30år var jag en mycket ambitiös och driven person. Jag är utbildad ekonom och har sen examen arbetat som chef och ledare på flera stora företag med väldigt goda resultat. En ung ledare där karriären gick spikrakt upp. Men när jag fyllde 30 drabbades jag av det jag kallar ”min ålderskris”. Det blev en tuff resa för att hitta tillbaka till mig själv och många stora förändringar har jag varit tvungen att göra i mitt liv. Blev bland annat tvungen att byta jobb tre gånger under förra året och två gånger året därpå…
Nu är jag 33år och för ett halvår sen fick jag frågan om att börja arbeta på ett nystartat företag inom en bransch som verkligen var en barndomsdröm! Arbetet har gett mig jättemycket! Jag lär mig supermycket varje dag, arbetar med något som verkligen är jättekul, kreativt, jag är pigg och glad efter jobbet, jag kan njuta av att vara ledig på helger och kvällar utan att ha ångest över arbetsuppgifter som behöver göras, jag behöver inte ständigt vara tillgänglig på telefon och mail, kan vara kärleksfull mot mina vänner, sambo och familj…. ja, listan kan göras jättelång.
Mitt jobb är en dröm och jag har verkligen känt mig värd denna chans! Men nu efter att jag har arbetat i ett halvår börjar det gnaga lite….
Jag har idag ett arbete med lön 28 000kr/månaden före skatt, inga förmåner och ingen tjänstepension.
Jag som kommer från tjänster med höga löner, friskvårdsbidrag, bonus, förmånlig pension och andra förmåner Mm.
Jag börjar nu känna en stress över att jag måste byta jobb, även fanns det känns perfekt!
Din pension är en funktion beroende på din lön och sparande över tid.