Hög värdeminskning och dyr däck kostnad.
Gör du av med en uppsättning däck om året?
0 värde på bilen efter 7 år?
Betalar kanske 2500 i månaden för allt på 1500 mil /år
Har dock inga lån ![]()
Hög värdeminskning och dyr däck kostnad.
Gör du av med en uppsättning däck om året?
0 värde på bilen efter 7 år?
Betalar kanske 2500 i månaden för allt på 1500 mil /år
Har dock inga lån ![]()
Hade en fin hyrbil. Körde rätt långt, då tändes en lampa på instrumenteringen i form av en orange kaffekopp.
Tänkte, -Va gott, nu blir det kaffe!
Men det hände inget. Kollade i handskfacket också, inget kaffe. Värdelöst.
Den där bilen hade inte detektionssystemet ens så bra research du gjort…
Mmm hade en Mercedes med samma funktion. Tror om man korsade en linje så kom det upp en varningslampa i form av en kaffekopp “nu är det dags för rast”…
Vet inte vad du pratar om. Var har jag sagt att någon bil har ett visst system?
Du fick två Youtube klipp som bevisar hur förträffligt moderna säkerhetssystem kan fungera.
Har inte gjort någon research, talar bara om min personliga uppfattning om sådana här system, förstår att inte alla håller med, det är ok.
För fem år sedan köpte jag en gammal V70 för 20 000 kr. Bakgrunden var att jag inte hade råd med nyare bil i kombination med total avsaknad av förtroende för bilverkstäder (har blivit bevisat blåst, verkstäder som tagit betalt för saker som de inte gjort…)
På dessa fem år har jag, inklusive skatt och reparationer (som jag fixat själv) och inklusive inköpspriset, lagt mindre än 100 000 kr på bilen. Jag känner fortfarande att det var ett bra val. Men för att det ska vara ett bra val måste man acceptera att meka en del själv (vilket inte tar många timmar, men det ska ändå göras) och det blir en del kostnader för inköp av verktyg vilket man oftast inte har innan man börjar meka.
Så för att sammanfatta så har du starka åsikter om något du inte kan någonting om?
Vad är det jag brister i som användare av dom här systemen för att jag inte ska få ha min åsikt?
Du får ha vilken åsikt du vill men du har gjort det oerhört tydligt att du varken är intresserad av fakta, forskning eller statistik så då blir det lite mindre intressant att lyssna på dig.
Överlag låter det som att du är en sådan person som har väldigt svårt att ta till sig förändring eller ny teknik. En såndär som hellre kör sin 740 utan plingplong och säkerhetsmackapärer än att ta tio minuter för att lära sig hantera radarfarthållaren i en modern bil.
Tycker @Anonym säger det rätt väl. Men hela ditt resonemang syftar till att din personliga åsikt väger tyngre än konkret fakta. Man får lite “Trump vibbar” i brist på bättre ord. En åsikt förändrar inte på något. Om något väger 1 kg så blir det inte 2 kg för att du tycker något. Oavsett hur mkt du tycker/känner det.
När detta är utgångspunkten från dig så blir det ju onödigt att diskutera, om man inte kan använda sig av fakta i en diskussion så blir det ju per automatik aldrig någon förändring… Förstår inte riktigt varför du skriver alls, tänker du att någon kommer ändra åsikt efter vad du tycker?
Om jag hade haft en 740 skulle jag väl knappast kunnat ha någon uppfattning om moderna säkerhetssystem.
Ok visa forskningen om moderna säkerhetssystem så diskuterar vi det.