Kanske fasträntekonto, 25 % 6 mån, 25 % 1 år, 25 % 2 år och 25 % rörlig.
Ja kanske
.
Det krävdes dock 25 års anställning för att få ihop denna ”bonus”…
Var hittar man såna arbetsgivare?? ![]()
![]()
![]()
![]()
Själv fick jag en klocka värd 12500sek efter 25 år. ![]()
![]()
Får man gissa på finansbranschen eller IT?
Har du hotat chefen med pistol? Haha saftigt utdelning. Köp fonder om du tar ut pengarna om 2 år annars fastighet.
Bra gissat, finans
Intressant, tänker du en svensk fastighetsfond då?
Nä pistolhot var inte nödvändigt som tur var ![]()
Tack ni som bemödat er att seriöst svara! Jag är rookie på området och har tack vare er input lärt mig en hel del.
Hade tänkt köpa en liten lght i Spanien om 2 år för stålarna, men efter jag läst en annan tråd om det på detta eminenta forum svalnade intresset rejält. Istället stärktes intresset att få pengarna att växa tack vare er.
Jag hade lagt en halvmille i en altcoin typ Solana som redan på mindre än några månader gått upp mer än 600% eller satsa på tryggare Ethereum eller farfar bitcoin.
Vi närmar oss halveringstid för bitcoin och en stundande bullrun vilket gör att en mille investerat kan vara värt närmare 50 millar slutet eller början 2025.
Jag är tungt investerad i crypto sen efter FTX kraschen, resten kan du räkna ut uppgången sen dess
Jag tror/hoppas att det var “lön” som avsågs här ![]()
Inte för att vara glädjedödaren men typ hälften blir väl skatt så de bör du ha säkert, kanske ett konto med hyfsad ränta. Sen tycker jag du skall unna dig något kul med dina nära och kära. Till sist skulle jag köpt några roliga aktiefonder inom något område som du tror på.(Eller någon indexfond om du vill vara på säkra sidan. Jag antar att du har ditt på det torra och dessa pengar inte behövs för att få vardagen att gå runt.
Tack för svar, det är nettopengar. Det visade sig bli 1.44mnkr.
Lutar åt global indexfond som du är inne på.