Hej!
Jag är ny på forumet och tänkte efterfråga era kloka råd.
Jag arbetar som psykolog och har ett jobb jag trivs med på ALLA sätt - förutom vad gäller lönen. Roligt arbete, fina kollegor, bra arbetsmiljö, goda utbildnings- och forskningsmöjligheter etc. Då jag är anställd inom regionen så är möjligheterna att få upp min lön i princip obefintliga om jag inte byter jobb. Har klurat på hur jag ska lösa detta och har blivit alltmer intresserad av att starta upp med bisyssla för att öka mina inkomster. Jag har inte låst in mig på exakt typ av uppgifter/tjänster. Jag skulle kunna tänka mig en bred repertoar då jag gillar variation i arbetet (t ex utredningsarbete, utbildningar/föreläsningar, konsultation, handledning).
Jag funderar på om det smartaste är att ta en dag tjänstledigt en dag i veckan för att arbeta som anställd på ett konsultföretag med högre lön alternativt om jag skulle starta eget företag och konsulta in mig på olika uppdrag. Har nu några tankar? För- och nackdelar? Funderar även på hur respektive alternativ skulle påverka min SGI och pension - viktiga frågor för mig som har separerat och har en son på 17månader på deltid.
Tanken på att starta eget företag är både spännande och lite skrämmande, även om jag tror att jag som driven person egentligen skulle fixa det.
Tack för superbra podd och forum! =)