kontantinsats bolån, hur löser jag detta?

Med risk för att vara övertydlig: Det jag skriver här är ironi

Om det bara kan gå upp så kan du ju riskfritt ta ett lån för kontantinsatsen? Alltså inte ett bostadslån utan att blancolån. Eftersom priset bara kan gå upp så får du kika runt efter blancolån som har en lägre räntekostnad än vad din bostad bara kan gå upp med så är det ju ändå en vinstaffär :slight_smile:

Mellan raderna: Det finns inga sådana garantier. Köp inte en bostad som är dyrare än du har råd med.

Jag med, men tyvärr är det bara att spara/investera som gäller. Eller vinna på lotto - det enda ärliga sättet att bli rik på i Sverige? :wink:

2 gillningar