Köp bolåneskuld Spanien

Och du delar med dig av infon här om din vattentäta pengamaskin därför att?

Om folk berättar om ett smultronställe så finns det alltid en uggla i mossen.

3 gillningar

Ingen låneportfölj, köper hela bolåneskulden på en lägenhet sen lägger ut på auktionen och tar hem vinst, tar 3-12 månader

Vi heter rikatillsammans

2 gillningar

Så vitt jag vet är fastighetsmarknaden i Spanien liksom i Sverige väldigt regional, och i många fall till och med lokal. Det finns allt från heta storstadsområden till avfolkningsbygd och även problemområden nära andra attraktiva områden. Jag hoppas du baserat detta på egen lokalkännedom eller åtminstone har kollat upp detta själv och att detta inte kommer från mäklaren du varit i kontakt med.

Är detta baserat på egen efterforskning eller vad mäklaren sagt? Var är objektet beläget?

Costa Blanca, turist områden Är området jag kollar på ex Torrevieja (hetaste området just nu) sen även Benidorm

Info vad mäklare och YouTube sagt och jag haft lägenhet i Torrevieja många år

1 gillning

Det är korrekt, men den juridiska processen som beskrivs borde väl fortfarande vara densamma?

Hur menar du?

Jag menar att den juridiska karusellen som beskrivs borde vara detsamma även om man tar sig an ett enskilt projekt. Dock är ju naturligtvis risknivån annorlunda.

Ja samma men vissa området svårt att sälja en lägenhet på auktionen så viktigt att välja rätt bolåneskuld ex Torreveija eller Benidorm där lägenheter säljs snabbt och högt pris.

Ex min privata lägenhet jag sålde aug förra året gick upp 100% på 4år så marknaden är het.

Om du köper lånet själv så blir du den juridiska parten. Du står för alla processer med bank,mäklare, auktionsförfarande motsvarande kronofogde etc etc. Investering via Indemo är bara en projektfinansiering. De gör allt och tar del av vinst som betalning för att hitta, genomföra och hantera processen.

1 gillning

Har ett företag som gör allt och tar 5% av bolånet skulden, enda jag gör är att välja objekt som mäklare skickar till mig och betalar till bolåne ägaren ex bank

Får man garanti på att det verkligen bara tar max 12 månader?

Annars verkar risken vara stor att man sitter på väldigt långsamma processer i åratal. I Sverige kan ju utmätning och liknande juridiska utredningar ta flera år, hur är det då inte i Spanien? Om ägandeförhållanden, uthyrning mm ska utredas. Tror tyvärr att detta är för bra för att vara sant. Om det funkade så smidigt som du säger skulle inte småsparare komma åt möjligheten ens.

Jag startar sen får jag se om det som mäklaren sa är sant, skulle det ta mer tid och jag får cs 80% vinst så är det lungt.

Ska bli roligt och intressant att prova

Banken måste försöka hitta ägaren det är en process som tar 5-8år därefter kan man ta skulden och sälja lägenheten på auktionen så 3-12 månader beroende på var lägenheten är i processen har mäklaren sagt till mig

Vad händer om lägenheten säljs för alldeles för lågt belopp eller om ingen bjuder? Kan du stoppa försäljningen om du inte är nöjd med priset?

Du verkar ha missat inlägg #5. Alla tjänar pengar!

:ok_hand::person_juggling::partying_face::tada::money_bag::chart_increasing:

2 gillningar

Vad är det här för scamtråd som låts levas vidare? Smultronställe som frun med en man som inte vet att man sätter en punkt efter en mening. Låt mig tvivla.

1 gillning

Skulle aldrig i livet satsa på detta. Men försöker förstå vad haken är. Uppenbarligen tar man en stor risk för att kunna tjäna mycket, men vilken risk man tar verkar sopat under mattan…

1 gillning

Om en bank försöker sälja en skuld till dig och du undrar vart risken är så borde du nog ta en liten funderare varför du inte hittar risken. Med tanke på att det är banken som gör kreditprövningen så kan man nog tänka sig att det inte är Santander som säljer till dig. Kreditprövning kostar pengar.

1 gillning

Jag kan säga nej till budet eller själv bjuda och behålla lägenheten eller sälja på öppna marknaden. Just nu om man har bolåneskuld ex nära havet vid många turistorter så ingen risk att du förlorar pengar men om marknaden ändras då får man se upp