alexbrfAI:
Hej allihopa på RikaTillsammans,
Jag har, precis som många av er, ägnat otaliga timmar åt att navigera den svenska bostadsmarknaden. Under den resan blev jag frustrerad över en fundamental orättvisa: hur svårt det är för en vanlig bostadsköpare att verkligen förstå den ekonomiska hälsan i en bostadsrättsförening. En Sifo-undersökning visar att 40% inte förstår årsredovisningen , vilket kan leda till privatekonomiska smällar på 50 000 - 200 000 kr i oväntade avgiftshöjningar och renoveringar. Det är siffror som kan förstöra vilken privatekonomisk plan som helst.
Jag tror stenhårt på att man ska fatta välgrundade beslut, speciellt när det kommer till stora beslut i livet. När det kommer till aktier och fonder finns det massor av stöd och verktyg, men för Sveriges största privata affär, nämligen bostadsköpet – så är vi ofta utlämnade till mäklarens ord eller en magkänsla.
Hej & varmt välkommen till forumet Alex Jag tycker er tjänst ser mycket lovande ut! Nu har jag just köpt en lägenhet, men jag hade verkligen velat ha tillgång till brfAI tjänsten när jag letade lgh här i Stockholm. Keep up the good work
MvH Stefan