Efter lite mer research så verkar detta stämma ja!
Det heter nog något annat när det är byte av flygplats också
Ja precis, det är just denna biten jag hade varit orolig för.
Det är nog detta Kiwis tilläggsförsäkring försäkrar om jag förstått det hela rätt.
Men, för att undvika extrakostnader och problem med att ex hämta upp väska och lämna av, om du inte har hög flygstatus hos alliansen du flyger med (Förutsatt att det inte är lågprisbolag), undvik dessa typer av bokningar för att slippa problem är mitt råd!
Jag försöker komma på någon gång jag fått problem med detta, men kan inte minnas att det någonsin hänt så kan inte svara på vad Star Alliance gör åt det, jag misstänker att dom kanske ordnar det ändå.
De få gångerna jag missat mellanlandningar pga mitt tidigare flyg varit försenat så har dom bara snabbt ombokat till något annat.
Jag tror jag haft det varje gång ja. Det har inte hänt så många gånger som tur är
Extremt sällan jag har haft två bokningar, och när jag har gjort det brukar jag ta i ordentligt med mellanlandningstiden och hänga i loungen istället
Om man har EN biljett blir man ombokad till ett plan så fort som möjligt inom alliansen. Har man två biljetter får man hoppas att de är snälla vilket förstås är möjligt men kanske inte troligt.
Ja, jag bokade med det här kiwi , jag bokade ett flyg via den här webbplatsen, nästa dag skickade de mig att flygbolaget hade ställt in flyget och gav mig alternativ att göra en andra bokning eller ta ut mina pengar, jag valde att boka en andra gång , och jag betalade för bokningen igen, men de vägrade att återbetala mina pengar för den första bokningen för det inställda flyget. Den här kiwi är inte bra, jag betalade för bokningen två gånger