Sant med Munkebäck (kör själv där varje dag). Bor du också i Gbg atm?
Jag har bott i Lunden tidigare men bor på västra sidan nu. Trivdes väldigt bra i Lunden så kan rekommendera. Bor många unga där i kombination med många pensionärer (bra combo). Rätt dyrt att köpa där dock precis som i Kålltorp.
Alright, Lunden är fint som attan.
Intressanta tips på ämnet i senaste ekonomiakuten: Ekonomiakuten - Tänka på vid köp av Bostadsrätt
Gamlestan är ett lite halvgentrifierat område som kommer ur ett gammalt arbetarkvarter. Tänk Majorna.
Allt beror på vad man är ute efter och hur man är som person. Problemet för många o medelklassen är att Gamlestan är ett transit område på väg ut till angered/bergsjön.
Min fru hade sin lgh i munkebäck, hennes syster i kålltorp, när vi träffades för 7år sedan. Det var lika mycket missbruk där som det är i gamlestan. Det är bara en vitare medelklass som missbrukar droger och alkohol.
Det som man slipper i dagens medelklassgetton runt om i göteborg är att kollektivtrafiken inte passerar ut till ett utsatt område. Så risken för att stöta på tungt kriminella minskar. Så jag förstår att det inte är för alla. Jag växte upp i bergsjön så jag har nog en lite annan syn än många som inte har samma bakgrund på dessa mellan-områdena.
Okej nu vill jag inte köpa längre ![]()
Låter rimligt, enligt flashback (hämta saltkaret) knarkmord i Kålltorp för bara ett par veckor sedan… Men vem tänker på det när man andas frisk luft i Skatås ![]()
Nuförtiden (sedan förra året) måste mäklarna skriva ut bostadsrättens indirekta skuldsättning, alltså andelen av föreningens lån som belastar en viss bostadsrätt, i annonsen. Så det ska inte vara så svårt att hitta. Så plussa på den siffran på det du betalar för att få ett “totalpris”. Men som sagt, det är mycket annat att ta hänsyn till också, t.ex. husens status.
Alright, tack!