Köpa hus eller vänta?

Då förstår jag! (Vi kikar på hus på landet i Småland och liknande)

Det finns nog inget ultimat alternativ i nuläget. Som tidigare svar varit inne på, köpa större lägenhet för att se om förhållandet funkar kanske är den bästa lösningen i nuläget?
Investera pengarna är väl för det mesta riskfyllt om ni inte har 10+ års sparhorisont.

Jag är ingen psykolog, men här kommer ett flummigt förslag. Har du testat att verkligen gå in djupt i dig själv och visualisera framför dig hur livet i ett hus med din partner skulle kunna bli? Är verkligen den här bristen på egentid den viktigaste pusselbiten som saknas? Skulle ditt liv bli som du vill, med din partner, efter ett husköp?

1 gillning

Jag bor i hus som jag äger själv. Skulle jag och min sambo bryta upp skulle jag alltså kunna bo kvar utan problem. Det kan finnas en poäng i att välja ett billigare objekt om det går. Det är ganska skönt att känna att förhållandefrågan och boendefrågan är två saker som kan hållas isär.

1 gillning

Förmodligen skulle det inte bli riktigt som jag vill, men o andra sidan kan det också vara så att det jag skulle vilja ha är en utopi.
Någonstans måste man nog finna sig i att man inte kan få allt och även om man fick det så är man inte perfekt själv heller.
Det handlar väll mest om att bestämma sig för vad man kan tänka sig att tumma på och inte.