Jag planerar att köpa någon modell av IPad. Den senaste modellen verkar iofs bra men jag funderar på om någon äldre modell vore smartare att välja - särskilt om jag skulle vänta till Black Friday.
Är det någon som har bra koll på iPad som har några bra idéer om hur jag borde tänka?
Inte för att jag har superkoll, sitter själv med en Air gen 2, men för de som kan mer måste du säkert ange vad den ska användas till. Typer av program, minnesbehov. Stor skillnad på slösurfade + lite Netflix respektive videoredigering av 2 veckors reportageresa.
Det här är ju en viktig fråga. Jag har en IPad Air gen 1 och till den kommer inga uppdateringar mer. Som iPad till yngre barn fungerar den men inget mer än så.
Generellt ska man inte kōpa senaste modellen av vare sig mobiler eller plattor Den användbara skillnaden i teknik ār aldrig vārd pengarna för normalanvāndaren. Köp fōregående modell det här jag gjort i alla år och ār digitalproffs
Köp en “vanlig” iPad, den senaste.
Då har du en platta som funkar många år framöver.
Jag har själv en iPad pro 12,9" från 2018 men när den ger upp kommer jag gå över till enklaste iPaden.
Sambon har en två år gammal iPad, enklaste modellen som fanns då, funkar utmärkt till surf och bildredigering.
Jag håller inte med @ben39. Köp den senaste om du ska ha en ipad, skillnaden i pris mellan nyaste och en generation innan brukar vara försumbar.
Det är inte riktigt sant såvitt jag kunnat se. Den tidigare generationen verkar vara betydligt billigare. Framför allt tror jag att den kan få vettiga erbjudanden på Black Friday.
Jag måste ju inte tvunget handla “riktig” Ipad om det går att köpa något någorlunda likvärdigt med större rabatt. Ipad är det jag känner till bäst, därmed att frågan började där.
Då borde ämnet ändras till “Köp av surfplatta”
Har ni iPhone-eller Android-telefoner i hemmet?
Har iPhone så kör på iPad.
För några år sedan var iPad ljusår bättre än Samsungs androidplattor eller för den delen windows-plattor. Vet inte hur det är idag då jag är helt fast i apple-träsket.
Vad ska du ha den till?
Surfa och slökolla nån serie => köp senaste basversionen
Använda i någon form av produktivt syfte => Air eller t o m Pro. Dessa kan använda Apple Pencil gen 2 som är grymt bra.
Jag har en Air 4, med en Pencil. Har slutat ta anteckningar på papper.
Ritar i Procreate. Synkar med iCloud.
Bra jämförelse Visar att normalanvändaren inte har nån större nytta av 10 an Grundregeln för en normalanvändare som dessutom vill bli rik är fortfarande
Köp aldrig senaste modellen av vad det vara månde då det är vanligt att försöka ta extra betalt i början då nyheterna fräscha Vänta istället en tid med köpet eftersom gamla modellen anpassar sig och oftast sjunker i pris ganska snart.
Skaffa inte en Android platta, de är långt efter ipad tyvärr. Är Android fantast, men har ändå iPad pga. appsupporten är värdelös på Android plattor.
Jag hade plockat upp en ipad med bra erbjudande på black friday (brukar vara förra årets modell som “reas” ut)som du är inne på. Men förvänta dig inga fantastiska deals, apple har total reglering av prissättningen.