Inget att förlora och allt att vinna. Då kan det löna det sig att chansa hej vilt. Bara lek och inget att lära av detta.
Min favvobloggare har skrivit nytt inlägg och förutspår att vi kommer vara mycket lägre i USA nästa år jämfört med nu.
Inte säker om du är seriös eller inte, men ja en klocka visar ju alltid rätt tid två gånger om dagen!
Jag tycker inte det ger uttrycket sin rätt att blodet nu skulle flyta på gatorna. Tills dess är det lång väg kvar (och inte säkert det går så illa). Men nu är det som att någon fått en sticka i fingret. Typ. 
Tycker iofs att min 41% nedgång på mina aktier ter sig lite blodrött… 

Jag fortsätter köpa varje vecka fast något mer än vanligt, även om det tar emot att se alla röda siffror.
Försöker bara gå in och köpa och tittar inte så mycket på det som lyser rött där inne…
Köper mest globala/regionala fonder nu.
Jag tror hela 2023 kommer svaja lite upp och ner och det blir en rejälare börsuppgång först våren 2024 som blir ihållande.
Utveckla gärna! Intresserad av hur du tänker.
Om man tänker på Stockholmsbörsen tycker jag nedgången är rejäl nu (om än från höga nivåer, så jag antar att värderingarna gått från skyhöga till lite mer normala). Sitter man med oinvesterade pengar tror jag det kan vara läge att gå in med en del i alla fall.
Vi är ju inte i toppen före Corona och ännu längre från botten under Corona. Någonstans där, då 2 års uppgång är uppäten. Men ska det vara riktigt illa så är det då det går att köpa en bostadsrätt på Östermalm för en krona.
En stor sticka kanske? Bjälke? ![]()
Vänta du till att köpa då, då är det rea på riktigt
men då känns det som fokus får vara på att överleva
Vad har du för stjärnor i portföljen ? Småbolag och liknande
?
Känns lite som självskadebeteende när jag ändå fortsätter att spara i aktier varje månad…
Får trösta mig att större delen av sparandet går till Lysa och @Jacke77s favorit LF global ![]()
Känns igen. Mina fastighetsfonder tog mycket stryk under våren… 
Samtidigt har annat hållit emot. Så det är bara att trycka in mer i index nu…
Jag månadssparar bara, försöker inte tajma börsen. Dock väljer jag aktier jag tror på att spara i.
Du ser nu hur bra är det hålla sig till Plus Allabolag Sverige index även om man vill avvika i från Global index. 50/50 blir man kung långsiktigt. Känns tom riktigt tryggt ![]()
![]()
Jag månadssparar där också ![]()
Men det är ju så roligt med aktier, egentligen…
Så, 55% av månadssparandet på Lysa
11 % LF Global, sedan lite (4%) plus alla bolag, Avanza global, HB Gi småbolag och Avanza emerging market…
Och…30% aktier ![]()
Roligt och oftast dyrt,men kul 

. Ofatbart haha.
Jag har ett tråkigt liv och aktier ger spänning i vardagen 
LF Global indexnära trygga 11%. ![]()
![]()