Hej!
Njut av det köpta huset och ta ett problem i taget. (Pratar för mig själv också som oroar mig för krig och inget tak över huvudet pga flykt) vi vet inte hur framtiden kommer se ut vad gäller räntor och priser på hus. Tänk om man oroar sig massvis nu för något som ”kan hända” 5år fram då tar det mängder med energi och massa jobbiga känslor. Nu är vi 5 år i framtiden och inget hände av det man var orolig för, då var orolig i onödan och kostade massa onödig energi, man kunde skapat härliga minnen med den energin istället eller gjort något roligt.
Eller så inträffade det man var orolig för när man är 5år fram i tiden. Då tänker man istället kanske såhär amen det var inte så farligt jag fixar detta, oj jag oroade mig för detta men kunde inte påverkat utfallet i alla fall, varför njöt jag inte mer istället för 5år sen jag kunde ju inte lösa problemet då utan först nu kan jag lösa det när jag vet alla förutsättningar. Med detta sagt så tror jag att man ska försöka sluta oroa sig för mycket för framtiden och tänka jag löser det då eller det löser sig😊!
Jag har vart husägare i 10år och har aldrig ångrat det! Njuter varje dag! När jag köpte mina 2 hus trodde jag att jag köpte båda på toppen och herregud vad har jag gjort? Men i efterhand ångrar jag inget:blush: Det kommer bli jättebra för er och ni kommer ju bo jättefint och behöver inte oroa er för renoveringar på många år då allt är i nyskick:pray: