Tja,
Vilka investerar NASDAQ Index här?
Kör ni bara bull och håvar in pengar eller kör ni bear också ibland?
Tja,
Vilka investerar NASDAQ Index här?
Kör ni bara bull och håvar in pengar eller kör ni bear också ibland?
100% lång, att försöka tajma en nedgång är i grunden för svårt och kommer göra att förlorar mer i det långa loppet.
Och jag har inte Nasdaq 100 index utan föredrar det breda S&P500
@Skrivbordsbonden Visst drar du in pengar genom att bara gå lång hela tiden?
Hur många trådar om NASDAQ 100 behöver du skapa?
@Kulblixt Tja, jag vill veta andras åsikter specifikt som kör nasdaq för tillfället.
Tycker den ligga på toppen men alla andra som gått lång sedan 2010 har ju tjänat en del. Det var mest för att få höra specifika svar
Kör man Nasdaq?
Men om jag äger Nasdaq? Nej, äger ingen fond som följer Nasdaq.
De bästa aktierna från det indexet lär dock finnas i de indexfonder jag äger.
Så, jag kanske ”kör” Nasdaq, men på ett hörn?
Man kör Nascar.
Går det bra för dig när du investerar i hävstångsprodukter som bull/bear certifikat?
@axr Hahaha, Jag ser att du drar in en hel del va?
Nja, ingen dragkrok på racerbilen.
Jag kör inget på Nasdaq för tillfället. Hoppas på en korregering innan jag går in. Men ser att folk här verkar ha kört nascar ett tag här
@axr Ska du vänta in en korregering innan du går in eller?
Jag har bara etf zprv och brett usa, inte specifikt nasdaq.
@Kulblixt Jag tänkte köra Bull certifikat på Nasdaq uteslutande när den korrigerat sig. Tänker inte korta den iaf. Får se vilka nivåer den landar på om den inte bara fortsätter upp då. Men som det ser ut verkar detta vara toppen av isberget
Vad grundar du det på?
@Kulblixt Jag grundar det på att Nasdaq spyr tillbaks vilket den gjorde först 2009, 2018 sedan 2022, den spyr grövre och grövre, och nu ska den korrigera sig tillbaks hela vägen ner.
Annars är nasdaq en pengarmaskin
Vart har du pengarna under tiden du väntar på korrigeringen? Hur tänker du med urholkningseffekten på hävstångsprodukter?
@Kulblixt Urholkningseffekten gäller inte för certifikat på 5X hävstång, man kan sitta i flera år på 5 hävstång. Sålänge det rör sig upp hela tiden om du sitter på lång. Det är först när man kör onödigt hög hävstg som man trasslar till det för sig själv.
Pengarna lägger jag i NVAX under tiden. NOVAVAX
@Kulblixt Ja, Man får se till att tajma marknaden lite bättre än att hålla i under en krasch. Så har man en bra ingångsläge när den kraschar. Om du går in 2022 så har du kunnat ligga lång i 3 år. dvs 10 ggr pengarna.
Annars kan du bara gå in extra när den nått botten. Så kan du komma ur break even när den går upp igen.
Man antar att NASDAQ går lång hela tiden därför man går in efter en krasch.